איך להמם את המעסיק הפוטנציאלי שלך – חלק 2

>

"להצטיין בעסקים הוא סוג האמנות המקסים ביותר"

אנדי וורהול

מחקרים מראים כי מכול 200 טפסי קורות-חיים הנשלחים למעסיק הממוצע, רק אחד מזכה את בעליו בראיון. מאותם מחקרים עולה גם שקורות החיים שלך יזכו לסריקה מהירה, במקום לקריאה מסודרת. יש לך רק כ-10 עד 20 שניות לשכנע את המעסיק להתעמק בקריאת קרות-החיים שלך.

משמעות הדבר היא שההחלטה לראיין מועמד מבוססת לרוב על הרושם הכללי הראשוני שמתקבל מקורות-החיים, סריקה מהירה שמרשימה את הסורק במידה מספקת ואשר משכנעת אותו בטיב כישוריך, וגורמת לו להזמין אותך לראיון. כתוצאה מכך, החצי הראשון של העמוד הראשון של קורות החיים שלך הוא שדן אותן אם לשבט ואם לחסד. לאחר שקרא את השורות הראשונות הבודק התרשם ממך לטובה, או שהוא איבד עניין בך כמועמד – כלומר, קורות החיים שלך נכשלו במשימתם. לכן אנו אומרים שקורות החיים שלך הם למעשה מודעת פרסום. אתה מקווה שיהיה להם אותו האפקט כמו למודעת פרסום כתובה היטב: לגרום לקורא להיענות לך.

כדי לכתוב תיאור קורות חיים אפקטיבי, עליך ללמוד כיצד לכתוב פרסומת בצורה מעודנת אך רבת עוצמה. מלבד זאת עליך גם למכור מוצר בו יש לך השקעה אישית גדולה: אתה עצמך.

מה שמסבך את העניינים, מאחר ומרביתינו איננו חושבים בצורה שיווקית באופן טבעי, קרוב לוודאי שאינך מצפה למכור דבר, שלא לדבר על למכור (או "לשווק") את עצמך. אך אם ברצונך לשפר את יכולותיך בתחום חיפושי העבודה ככול האפשר, טוב תעשה אם תלמד לכתוב קורות חיים מרהיבים.

אין צורך "למכור" את עצמך בצורה אגרסיבית או לטעון דברים בנוגע לעצמך שאינם נכונים. אך עליך להתגבר על הצניעות שלך, ועל חוסר הרצון שלך לדבר בשבח עצמך. אנשים לרוב קונים את המוצר שזוכה לפרסום הטוב ביותר, ולא את המוצר הטוב ביותר באמת. אלו הן חדשות טובות אם אתה מוכן ליצור לעצמך קורות חיים מצוינים. בהשקעה לא גדולה של מאמץ נוסף תוכל, לרוב, לזכות להיענות רבה יותר ממעסיקים פוטנציאליים מזו שיזכו לה אנשים עם נתונים טובים יותר מאלו שלך.

התמקד בצרכיו של המעסיק ולא בצרכיך שלך

דמיין לעצמך כי אתה הוא האדם אשר מחפש עובד לעסק שלו. אדם זה אינו סתם פקיד חסר שם היושב במעמקיה של מחלקת כוח האדם של החברה. לרוב, האיש אשר מקבל את ההחלטות אם לקבל אדם לעבודה או לא הוא גם זה שאחראי על התפוקה הסופית של הפרויקט או של הקבוצה אליהם אתה מקווה להצטרף. לאדם זה חשוב ביותר האופן בו העבודה תתבצע. עליך לכתוב את קורות החיים שלך כך שהם ישפיעו עליו ישירות.

שאל את עצמך: מה הופך אדם למועמד המושלם למשרה?

מה המעסיק רוצה באמת? אלו יכולות מיוחדות צריכות להיות לאותו אדם? מה יבדיל בין מועמד טוב למועמד מוצלח במיוחד?

אם אתה מחפש עבודה בתחום המוכר לך היטב, קרוב לוודאי שכבר ידוע לך מה הופך אדם למועמד מעולה. אם אינך בטוח, אתה יכול ללמוד את המידע הזה ממודעת ה"דרושים" לה אתה משיב, או משאלות שתציג לאנשים שכבר עובדים באותה החברה או באותו התחום. אתה אפילו יכול להתקשר למעסיקך הפוטנציאלי ולשאול אותו למה הוא זקוק. אל תפעל על פי ניחושים פרועים אלא אם אין לך ברירה. חשוב מאוד לבצע שלב זה בצורה טובה. אם אינך עונה על צרכים אמיתיים של מעסיקיך הפוטנציאליים, הם לא ישיבו על קורות החיים שלך.

לשים את עצמך בסנדליו של איש כוח האדם הוא השלב הראשון והחשוב ביותר בכתיבת קורות חיים ש"ישווקו" אותך, ולא פשוט יספרו את סיפור החיים שלך. כל שלב בדרך ליצירת המסמך המוגמר צריך להיות מכוון כלפיו מטרתך הסופית, שהיא להבהיר למעסיקך הפוטנציאלי כי אתה הנך מועמד יוצא דופן באמת.

שליחת קורות חיים





שליחת קורות חיים

לא כל המשרות שלנו מופיעות באתר אז שלח/י קורות חיים ואנו נחזור אליך בהקדם – מה איכפת לכם? מקסימום, תקבלו הצעה טובה לעבודה.


* שדה חובה