>
סיור בחברה
"מוטב לעבוד למען העתיד, מאשר למען ההווה, משום שלכולנו יש הרבה יותר עתיד מאשר הווה"
הרברט סמואל
הכול התנהל היטב עד עכשיו. אילנה זומנה לראיון שלישי שלה באותה החברה. כל אחד מביקוריה ארך שעתיים ארוכות ומייגעות. הפעם היא נקבע לה סיור בחברה ובמפעל הייצור. אילנה הייתה חרדה, מאחר ומעולם לא סיירה בחברה לפני כן, ועל כן לא ידעה למה לצפות.
אתה עדיין נתון לבחינה מדוקדקת
כאשר מעסיק מזמין אותך לסייר במתקנים שלו, לרוב משמעות הדבר היא שהוא רוצה להתפאר בפניך, להראות לך מה יש לו להציע, ולראות כיצד תגיב לסביבה ולתרבות העבודה.
הסיור במשרדים עשוי לכלול הכרות עם אנשי המפתח במחלקות השונות. וודא כי אתה הולך ומדבר בביטחון. זכור מועמדותך עדיין נשקלת.
נסה לזכור את שמות האנשים אותם מציגים בפניך, ומוטב אפילו כי תבקש מכל אחד מהם שייתן לך את כרטיס הביקור שלו. בלי תלות במעמדו של האדם אתו עורכים לך הכירות, הראה עניין בו ובתפקיד שלו בחברה. ענה על כל שאלה שיציגו לך, אך הצג גם כן שאלות משל עצמך.
הסיור בחברה
אם כלול בתכנית סיור במפעל, ישתלם לך להגיע בלבוש הולם. זה עשוי להיות רעיון טוב לבקש מהמראיין שלך הנחיות בנוגע ללבוש, לפני הסיור. בהנחה כי נהוג במפעל לבוש רשמי פחות, לבש תחילה נעלי הליכה נוחות. זהו הזמן ללבוש בגדים שהולמים את המקום. במקומות מסוימים עליך להיות מוכן ללבוש כובע-מגן – נכון, זה עשוי לפגוע בתסרוקת שלך, אך לפעמים זוהי אחת מדרישות הבטיחות. כאשר אתה מסייר במפעל, עליך להיות מוכן לכול – ריחות, רעשים, מקומות מסוכנים למעבר.
היה מוכן להתמודד עם תרבות עבודה שונה מזו בה אולי התנסית במשרדים. עשויים להציג לך שאלות עמן לא התמודדת קודם. זוהי הזדמנות טובה להפגין את גמישותך, וכי אין זה קל להרתיע אותך. אם זוהי החברה עבורה אתה מתכון לעבוד והתחום בו בחרת, עליך לעקוב אחרי כל תהליך הייצור כדי שתוכל ללמוד אותו היטב.
גלה עניין באחרים ובמה שהם עושים
גורם מפתח בקשירת קשרים טובים עם בני אדם הוא לגלות עניין בהם ובמה שהם עושים. כל דבר, החל בחיוך שלך וכלה בשפת הגוף שלך, ישדר קבלה או דחייה של הסיטואציה בה אתה נמצא, במיוחד בשטח בלתי מוכר כמו מפעל ייצור. זה מה שהחברה עושה, ואם אתה רוצה להיות חלק מזה, עליך להראות עניין בתהליך ובאנשים.
חדד את האינטואיציה שלך
השתמש בהזדמנות זו של סיור במשרדי החברה או במפעל כדי "למדוד את הדופק" של החברה. האם העובדים נראים שמחים, מוטרדים, או עסוקים? כיצד הם מגיבים אליך כאשר מציגים אותך בפניהם? האם אתה מרגיש כי שמחים לקראתך, או כי לא בוטחים בך? האם תרצה להגיע למקום הזה כל יום ולבוא במגע עם האנשים האלה? הקשב לכול מה שנאמר, ושים לב למה שאתה רואה ולמה שהתנאים ואופן האינטראקציה בין העובדים גורמים לך להרגיש – חדד את יכולותיך האינטואיטיביות.