למד את סגנון הדיבור המקובל בחברה

>

"בדרך כלל, הזדמנויות מחופשות לעבודה קשה, לכן רוב האנשים אינם מזהים אותן".

אן לנדרס

המילים בהן אתה משתמש כדי להתבטא משדרות מסר חזק, בנוגע למי שאתה ומה אתה יודע. אוצר המילים שלך והאופן בו אתה משתמש בו יכולים לומר עליך יותר מאשר המסר אותו אתה מנסה להעביר.

במהלך חיפושי העבודה, שימוש במילים הנכונות הוא חיוני להצלחה שלך. בין אם אתה כותב את קורות החיים שלך או מכין לעצמך תשובות לשאלות-ראיון, חשוב להיות מודע לשפה המקצועית של התחום ולהשתמש בה נכון. בתחומים שונים בתעשייה נפוץ השימוש במילות מפתח או בעגה מקצועית. אתה תישמע כבעל ידע רב יותר או תיצור את הרושם שאתה "בעניינים" אם תדע להשתמש במילים אלו.

אנשים הכותבים ספרי עזר למחפשי עבודה כמו גם מאמרים עבור חברות כאלה ואחרות, אומרים "מעסיקים משתמשים במילות מפתח כדי להסביר מהן הדרישות שלהם, אלה שיודעים את סגנון הדיבור ויודעים איך מקובל לענות ידעו איך "להגיע" ו"לנגוע " במעסיקים אלה. הן מהוות חלק מהז'רגון המקצועי [buzzwords] – המילים הפופולאריות אשר משויכות לתחום מסוים בתעשייה, למקצוע מסוים או לתפקיד מסוים".

סיבות טובות לשימוש במילות מפתח, שימוש במילים האלה הוא קריטי וחשוב כדי שיבחינו בך:

  1. כדי להפגין את הידע שלך בתחום מסוים בתעשייה או במקצוע מסוים.
  2. כדי שתוכל לדבר בחופשיות באותו סגנון דיבור אליו המראיין שלך מורגל ואף במקום העבודה.
  3. כדי להקל על עבודתו של המראיין. המראיין יכול להפיק מידע רב מהמילים בהן אתה משתמש.
  4. כדי לבדוק אם השילוב שלך יהיה חלק עם העמיתים לעבודה / לקוחות ולא תצטרך תקופת הסתגלות ארוכה מהרגיל בכדי ללמוד מילים הנהוגות הארגון / במקום העבודה.

רוב מחפשי העבודה אינם יודעים את המילים הללו, ואלה אשר יודעים מילים מפתח אלו לא תמיד יודעים כיצד להשתמש ובאיזה עיתוי להשתמש בהן, או היכן ניתן למצוא אותן.

מהן אותן מילות מפתח ?

בכל תחום בפיתוח ובתעשייה נהוג להשתמש במילים מסוימות כדי לתאר את דרישות המשרה. תיאורים אלה הם רשימות של תכונות וכישורים אותם מעסיקים מחפשים אצל מועמדים למשרות – רשימות הדברים אותם הם רוצים למצוא אצל המועמד האידיאלי. על ידי שימוש נכון במידע הזה ובמילות המפתח, אתה יכול להראות שאתה הנך אותו מועמד אידיאלי.

הז'רגון המקצועי שונה מתחום לתחום. בתחום המכירות, מילים כגון: "טריטוריות" ו-"מכסות" נמצאות בשימוש. בתחום שירותי הבריאות, המילים מגיעות משטח הרפואה: "בדיקות לצורך אבחנה", "פרוצדורות תרפויטיות", "תכניות לניהול הטיפול בחולים" בתחום שוקי ההון, "פוזיציה פתוחה / סגורה" "מכירה בחסר" "קרנות גידור" וכו'.

השתמש בעגה המקצועית הרלוונטית לתחום בו אתה מעוניין להתקבל לעבודה במכתבים הרשמיים שלך, בקורות החיים שלך ובראיונות שלך. תתכונן ותהיה צעד לפני כולם.

היכן ניתן למצוא את המילים הללו ?

מקום טוב להתחיל בו הוא מודעות למחפשי עבודה. הדפס לעצמך מודעות רבות של הצעות עבודה למשרה מסוימת ועבור עליהן, ותתחיל לראות את מילות המפתח כשהן חוזרות על עצמן ממודעה למודעה.

אל תנסה להשוויץ !

לימוד השפה המקצועית בכלל, וכן שליטה במילות המפתח ומושגים מקצועיים בפרט. תתחיל להשתלם לך כבר כאשר תיגש לכתיבת קורות החיים שלך, או כאשר תתחיל להכין לעצמך "תסריט" לראיונות עבודה. כמובן, אין להשתמש במילה כאשר המטרה היחידה שלך היא להרשים את המעסיק הפוטנציאלי שלך. הדבר שישפר את סיכויי הקבלה שלך הוא שימוש במילים הללו במקומות המתאימים לכך בשיחה. ידיעת הגדרותיהן של מילים אלו הוא הדבר שישכנע את המראיין שלך שאתה יודע על מה אתה מדבר.

 

 

שליחת קורות חיים





שליחת קורות חיים

לא כל המשרות שלנו מופיעות באתר אז שלח/י קורות חיים ואנו נחזור אליך בהקדם – מה איכפת לכם? מקסימום, תקבלו הצעה טובה לעבודה.


* שדה חובה