איך להתנהג בראיון שרות לקוחות ומכירות

>

זומנת לראיון שרות לקוחות מה עושים?

שרות לקוחות או/ו שרות לקוחות טלפוני, מנהל דלפק, מכירות פרונטאלי. לכל התפקידים האלה דרושה הכנה מיוחד.  אעשה ניתוח של הגדרת התפקיד וממנה נגזור את מה שצריך:

אדם שמתפקד בדלפק מכירות פרונטאלי – עוסק למעשה במתן אינפורמציה על המוצר. יש בזה גוון של מכירה פרונטאלית בצירוף מידע טכני שיש להכיר/ ללמוד ובצירוף מתן שירות לשאלה/ תהייה/ תקלה וכו.

המילים דלפק מכירות – יש צורך בניסיון מכירתי.

המילה פרונטאלי – מגדירה בתוכה מתן שירות ללקוח.

המילה מנהל – אם התפקיד הוגדר מנהל דלפק – כלומר נדרש לדעתי גם כושר החלטה ברגע כדי לא לפספס מכירה. ייתכן שיש גם ניהול של אנשי מכירות מתחת, אך לא בטוח.

מכירה ושירות מחייב מראה ייצוגי. כלומר מראה שמשדר אסתטיות, נעימות, הרבה חיוך והחשוב כושר מכירה.

מכל האמור לעיל מה נדרש…

  1. נדרש אדם שיש לו כושר ניהולי (לא ברור אם ניהול של תחום או אנשים).
  2. נדרש ניסיון מכירתי קודם.
  3. נדרש ניסיון ויכולת של נתינת שרות, נדרש ממך להיות מוכן לשרת. רצון תמידי לתת מעצמך את המידע.
  4. נדרש ממך לשמור תמיד על סבר פנים נעים.
  5. נדרש ממך להיות מנומס.
  6. נדרש ממך להראות ייצוגי ולהתלבש בצורה אסתטית.
  7. נדרש ממך להקרין אמינות ושכנוע, כדי להיות מסוגל לשכנע ולמכור.
  8. לא לשכוח את התפקיד- למכור!

אז איך להתנהג בראיון שכזה?

תבוא לראיון בבגדים הולמים ומגוהצים הייה אדם ייצוגי. היישר מבט. העבר מסר על תכונותיך: אדם שירותי, בעל יכולת מכירה מוכחת, תמיד אדיב, תמיד נכון לשרת את הלקוח. שוב תיישר מבט למראיין ונסה לשכנע אותו בקסם אישי שאתה איש המכירות האולטימטיבי שיכול להיות מול דלפק. נסה להציג ניסיון מכירתי (רצוי לא מכירות שטח אלא מכירות פנים כגון דלפק/ חנות וכו'), וחייך תמיד.

רצוי שכל תכונה שאתה מוביל אליה לפי פרופיל התפקיד שלעיל, תן עבורה גיבוי בצורה של דוגמאות מעבודות קודמות (התכונן מראש והכן דוגמאות) כגון:

סביר להניח שמדובר בעבודה שיכולה להיות לחוצה ולדרוש טיפול במספר גורמים בו זמנית (למשל, מספר לקוחות, או לקוחות וטלפונים בו זמנית, למשל…או אם זה כולל פן ניהולי, אז לנהל בו זמנית מספר אנשים וגם אולי למלא את תפקידך ולמשל, למכור בעצמך). כך שאתה צריך לקחת את זה לתשומת לבך ולהתייחס לזה, (עמידה בלחצים, יכולת לקבל החלטות בזמן קצר, עבודה בו זמנית על מספר גורמים, וכו'). נראה לי שזה משהו קריטי, כמו גם להצטייר כמו אדם דינאמי ונמרץ, שלא חושש מעומס, או לחלופין, ממצבים של חוסר מעש.

שליחת קורות חיים





שליחת קורות חיים

לא כל המשרות שלנו מופיעות באתר אז שלח/י קורות חיים ואנו נחזור אליך בהקדם – מה איכפת לכם? מקסימום, תקבלו הצעה טובה לעבודה.


* שדה חובה