תעשו יותר קצת יותר תצליחו הרבה יותר

align=center>

"אני מחפש שורה ארוכה של אנשים שיש להם היכולת הבלתי מוגבלת לדעת מה אי אפשר לעשות"

הנרי פורד

ברצוננו לעדכן אתכם… רוב הדרישות לעובדים אינן מתפרסמות ברבים באמצעים המקובלים, ואינן נגישות לרוב האוכלוסייה. אל תמתינו שמציאת מקום עבודתכם תיעשה בידי אחרים אלא פנו מיוזמתכם לכל חברה אשר אתם חושבים שהיא מתעניינת במעומדים.

קחו יוזמה ופנו למנהלי ארגונים וחברות , אף מבלי לדעת אם הם מחפשים / זקוקים לעובדים. הציגו מועמדותכם תוך ציון התפקידים, אשר להערכתכם, יש לכם את הכישורים לאיישם.

אתן לכם מספר דרכים להתקשרות עם ארגונים וחברות- ולא לשכוח את ויטמין “P” כי  ללא פרוטקציה לא קל למצוא עבודה.

התנדבו

התנדבו למספר מקומו כגון: מד"א, משמר אזרחי, עזרה לקשישים, עזרה בארגוני צדקה וכדומה. יתכן שמשם תבוא הישועה. (קשרים, מפה לאוזן, הדוד, הדודה אתם יודעים איך זה במדינתנו הקטנה).

עיתונים

מודעות דרושים בעיתונות הארצית, האזורית והמקומית.

קשרים אישיים

קשרים אישיים הם חשובים מאוד יש לשאול את הסובבים אתכם על משרות פנויות במקום עבודתם, נציגי חברות שהייתם בקשר איתם, חברות כ"א שנתתם בעבר את קורות חייכם, יתכן שתתפנה משרה במקום עבודתם והם יוכלו להמליץ עליך. חשוב להפיץ את השמועה שאתה מחפש עבודה. – מחקרים הראו כי אחוז גבוה של עובדים מצאו את עבודתם באמצעות קשרים.

אינטרנט

מודעות דרושים באינטרנט, מאגרי מידע, אינדקסים, מדריכים ויש עוד.

סיורי שטח

סיירו באזורי תעשיה בבתי קפה במסעדות אשר סועדים שם עובדים מחברות אשר בהן אתם רוצים לעבוד ודברו איתם, יתכן ותשמעו שאצלם במחלקה זקוקים לעובדים נוספים, הורידו כתובות ובצעו עבודת בילוש.

ערוצי כבלים

בכל ערוצי הכבלים קיים לוח מודעות דרושים מקומי, גם מפרסומות בטלוויזיה.

טלפונים

תהיו יותר בקשר עם חברים קרובים ואף עם חברים מהעבר, אל תסתגרו, תהיו פתוחים לעולם, והעולם יפתח את שעריו בפניכם. הכוונה שעתה שיש לכם את הזמן תחדשו את קשרים מהעבר ותודיעו לחבריכם על כך שאינכם מועסקים כרגע. תתפלאו לראות את נכונות האנשים לעזור.

לשכת התעסוקה

בררו בלשכת התעסוקה הקרובה לביתכם, לפעמים ניתן יהיה למצוא גם בלשכת התעסוקה עבודה לה ציפיתם ובמקרים מסוימים תשלחו לקורס שפעם חשבתם לעשות ומשם למקום העבודה שרציתם.

מוסדות לימודים

חפשו במוסדות הלימודים שלמדתם, באוניברסיטאות, מכללות וכ"ו ודברו עם המרצים שלכם ויכול להיות שהם יפתיעו אתכם. בכל מוסד לימודי המכבד את עצמו קיים ארגון "בוגרים" ארגון זה דואג להפעיל מערכת קשרים בין בוגריו. כדאי לנסות למצוא עבודה באמצעות קשרים אלו.

קצת עדכונים על סטטיסטיקות או סתם לידע כללי.

  • על כל מאה פניות יזומות התקבלו כעשר תשובות.
  • מבין עשר תשובות עשויה להיות תשובה חיובית אחת ובמקרה הטוב שתיים"

חשוב לזכור כי תמיד קל יותר למצוא עבודה כשעובדים. אם אינכם עובדים וקיבלתם הצעת עבודה וההצעה אינה בדיוק מה שאתם מחפשים, מומלץ לקבלה ובמקביל להמשיך בחיפוש עבודה.

קרא עוד

שכיר התנהג כמעסיק הייה הבוס של עצמך

align=center>

"הם היו אנשים כה פרימיטיביים, עד שלא הכירו שום דרך אחרת לעשות כסף מלבד לעבוד בשבילו".

ג'וזף אדיסון

זה לא סוד שרובינו מעדיפים להיות שכירים, ככה חונכנו, ככה הורגלנו, מבחינתנו זה טבע הדברים.

ההורים שלנו שכירים השכנים החברים שלנו שכירים למעשה מסביבנו כולם שכירים גם הבוסים שלנו בעובדה שכירים ולהם יש את הבוס השכיר שלהם. (אם נתרכז ונחשוב טוב טוב אולי אנו מכירים עצמאי, מוכר הפאלפל הוא עצמאי רציני אפשר לראות שתמיד יש לו לקוחות שעומדים בשורות.)

למעשה לימדו אותנו מינקות שחשוב מאד למצוא מקום עבודה טוב, יציב ובטוח שנוכל לעבוד שם בביטחון עד הפנסיה, שנהיה רגועים ושנעשה את המוטל עלינו בדרך הטובה ביותר, נדע גם לספוג עלבונות שצריך בלי לעשות סקנדל או בלגאן מיותר.

מקטנות תמיד הורגלנו להיות במסגרות. זה התחיל בגן ואחר בגן חובה! וכמובן בית הספר, חטיבה, תיכון, צבא ואף האוניברסיטה זו מסגרת (מסגרת טובה לשם שינוי אבל מסגרת). ובכן במסגרות אלו מחנכים אותנו לעשות את המוטל עלינו. תמיד יש שיעורים אימונים תרגולים עבודות ומבחנים. בכל המשימות השטותיות האלו אנו מחויבים להיות טובים (אפילו טובים מאד). מישהו חשב מדוע?

מסגרות אלו מכינות אותנו למסגרת חדשה גדולה אחרת – מקום העבודה.

למעשה לאורך כל החיים מכינים אותנו להיות שכירים יותר טובים.

ובכן קריירה עצמאית אכן לא מתאמה לכל אחד, ההתעסקות עם הניירת והבירוקרטיה והחשבונות, ההתעסקות ביחצנות קשרים שיווק ומכירות וכמובן לא לשכוח לעבוד בין לבין. הרי יש לנו גם מקצוע.

בנוסף יש לנו כל הזמן דאגות, לדאוג שתמיד תהיה פרנסה ולדאוג לפנסיה לדאוג ללקוחות ולדאוג לעובדים, המעסיקים בד"כ מודאגים. לא כולם יכולים להרשות לעצמם לעזוב מקום עבודה בטוח לטובת דרך חדשה ולא נודעת של עולם העסקים.

אבל, וכאן מתבטא לידי ביטוי השינוי – אנו יכולים לחשוב ולהתנהג כמעסיקים. אנו יכולים להיות הבוסים של עצמנו, ולקחת אחריות על העבודה שלנו! הכוונה לנהל את עצמנו בדרך שלנו ולהחליט מה אנו עושים עכשיו ומה אח"כ ועל מה אנו צרכים לוותר!

מעתה אנו מחליטים על עצמנו והרעיון הוא גם לעמוד בזה וביעדים בתחומי אחריותנו.

זה לא קלישאה ש'כפי שאדם מתייחס לעצמו כך גם הסביבה נוהגת עמו'. כשנבוא אל הבוס עם ההחלטות שלנו והצעות לייעול עצמנו ועבודותינו, ונסביר נקודות אלו בהחלטיות ואסרטיביות, ונאמר מדוע החלטנו לעבוד כך ולא אחרת. ישנו סיכוי גבוהה שיתנו לזה צ'אנס, ואף ייהנו מהשינוי שמתחולל בנו.

נחשוב לרגע על עולם הפוך, עולם של עצמאים ולא של שכירים.

בעולם הזה כל אחד שהולך למקום עבודה הוא למעשה קבלן, (לא עובד קבלן!) כל עובד בחברה הוא אדון לעצמו. על כל עובד מוטלת אחריות אישית ותחומי פעולה בחוזה מוגדר מול החברה. אך כל עובד בחברה צריך לנהל את העבודה שלו בעצמו ובנוסף לדאוג לתנאיו האישיים כגון הפרשות לפנסיה ימי חופשה ומחלה וכולי.

ובכן, בעולם כזה כל מעסיק הוא לקוח.

ובמקרה הגרוע – אם מפטרים אותנו או שמסתיימת העבודה, אנו מחפשים לקוחות חדשים ולא קרה שום דבר נורא, זה בסך הכל עניין שבשגרה להחליף מקומות עבודה.

הנקודות שכדאי לאמץ ממעסיקינו (בעלי העסקים) הם:

  1. וויתור על עבודה אחת לטובת מכרז או עבודה חדשה – זו הזדמנות, לא התאבדות.
  2. דרך החשיבה של המעסיק לא גורמת לו לפחד לאבד את מקום העבודה. המעסיק בסך מפסיד לקוח ולעיתים זה כדאי לוותר על הדגים הקטנים לטובת השמנים והגדולים.
  3. המעסיק לוקח את ההחלטה בעצמו ולא מחכה לאחרים שינהלו אותו.
  4. צריך רק לזכור כי גם המעסיק הוא לא הבוס של עצמו, מעליו יש את הלקוח.

מקווה שעזרתי לכם להסתכל על מקום העבודה בפרספקטיבה שונה, מזו שאנו העובדים מורגלים בה.

קרא עוד

שגיאות נפוצות בראיונות עבודה

align=center>

"אנו ניצבים בהתמדה מול הזדמנויות אדירות המחופשות לבעיות לא פתירות".

לי איאקוקה

קשה להימנע מטעויות טיפוסיות הקשורות לראיונות עבודה אם אינך בטוח מהן. לפניך שש מהן כדאי להישמר:

  1. להתבלבל בין ראיון לחקירה

רוב המועמדים מצפים לחקירה. חקירה היא כאשר אדם אחד שואל את כל השאלות והשני עונה עליהן. ראיון הוא שיחת עסקים בה שני הצדדים מציגים שאלות ומשיבים עליהן. מועמדים אשר מצפים כי הם יועמדו לחקירה נמנעים מהצגת שאלות, ובכך הם הופכים את המראיין לחוקר, נגד רצונו.

  1. לגרום לחולשה-לכאורה להראות כדבר חיובי

מראיינים מרבים לשאול את המרואיין: "מהן חולשותיך?" חכמת הראיון המקובלת מכתיבה כי תציין חולשה כגון: "אני פרפקציוניסט", ותגרום לזה להראות כדבר חיובי. דבר זה אינו מרשים את המראיין, כי הוא שמע את זה כבר מאות פעמים. כאשר מציגים לך את השאלה הזאת, ציין אחד מכישוריך אותו היית רוצה לשפר, ותאר את הדברים שאתה עושה כדי לשפר אותו. לא אכפת למראיין מהן חולשותיך. הוא רוצה לראות איך אתה מתמודד עם השאלה, ומה תשובתך יכולה ללמד אותו עליך.

 

  1. לא להציג שאלות למראיין

כל ראיון מסתיים בכך שהמראיין שואל אותך אם יש לך שאלות כלשהן. הדבר הגרוע ביותר שאתה יכול לעשות הוא לומר לו שאין לך כל שאלות. להגיע בלי שאלות מוכנות מראש מצביע על כך שאתה חסר עניין ושאינך מוכן לראיון. השאלות שלך מרשימות מראיין יותר מאשר ניסיונות השיווק העצמי שלך. לפני כל ראיון, הכן רשימה של חמש שאלות אותן תוכל להציג למראיין. "אני חושב ששאלה טובה היא: ספר לי יותר ממה בדקתי על החברה ש צריך לדעת לפני שאני מתחיל לעבוד? האם אתה יכול לספר לי על הקרירה שלך?. כל אדם אוהב לדבר על עצמו, לכן קרוב לוודאי שזוהי שאלה בטוחה.

  1. אסוף מידע על החברה אך לא על עצמך

מועמדים מכינים את עצמם על ידי כך שהם אוספים מידע על החברה בה הם רוצים לעבוד. מרבית מחפשי העבודה אינם עושים את אותו הדבר לגבי עצמם על ידי הכנת רשימת-מצאי של הניסיון שלהם, הידע שלהם והכישורים שלהם. הכנתה מראש של רשימה כזאת נותנת לך את האפשרות לענות מיד על כל שאלה הנוגעת לניסיון שלך. עליך להיות מוכן לדון בכול פרט מהרקע שלך. הכנתה מראש של רשימת-המצאי של כל הכישורים והיכולות שלך מרעננת את הזיכרון שלך ומסייעת לך להיזכר מיד בהתנסויות אותן אתה עשוי לשכוח במהלך הראיון.

  1. השאיר את הטלפון הנייד שלך מופעל

ייתכן ואנו חיים בחברה מקושרת וזמינה תמיד, אך אין זה יאה שהטלפון שלך יצלצל באמצע הראיון. כבה את המכשיר לפני שאתה נכנס לבנין של החברה.

 

  1. לחכות לשיחה

הזמן הוא אויבך לאחר הראיון. לאחר ששלחת מכתב-תודה בדואר האלקטרוני ובדואר הרגיל לכל אחד מהאנשים שראיינו אותך, שלח מכתב מעקב כמה ימים מאוחר יותר ובו שאלה או מידע נוסף. צור קשר עם האדם שיכול לקבל אותך לעבודה – ולא עם מחלקת כוח האדם. מידע נוסף עשוי להיות פרטים אודות יכולותיך, פרסום עיתונאי מהזמן האחרון של אחד המתחרים או כל מידע אחר מהתחום בו עוסקת החברה. המטרה שלך היא לדאוג שכולם יזכרו אותך.

נסכם את השגיאות הנפוצות:

  • ההתבלבלות בין ראיון לחקירה,
  • התמודדות עם חולשה,
  • אי הצגת שאלות למראיין,
  • אי איסוף מידע על עצמך,
  • טלפון מופעל – "המתכון לכישלון",
  • לחכות לתשובה ללא יצירת קשר.

 

קרא עוד

שאלות שפוגשים בראיונות עבודה

align=center>

"סדרי עדיפויות אינם חקוקים בסלע. הם צריכים להיות גמישים ומשתנים כמו האדם"

שרה בן בריטנץ

במהלך הראיון תשאל מגוון רחב של שאלות. סוג השאלות תלוי בתפקיד, בארגון ובסגנונו האישי של המראיין, יחד עם זאת, מניסיוננו ישנן שאלות שצפויות להישאל.

לכל שאלה ניתן להשיב במגוון רחב של תשובות. יש משמעות לתשובות שתתן, עם זאת המראיין מתרשם מהמועמד באופו כללי ומעבר לתשובה מסוימת. אין תשובה נכונה ולא נכונה, אולם כל תשובה יכולה לספק מידע עליך כאדם מעבר לתוכן שהנך מספק. לדוגמא: ניתן להתרשם גם מרמת כישורים שכליים, מיכולת ביטוי, מבגרות ובשלות אישית, יכולת הצבת גבולות, מידת הקונפורמיות לכללי המערכת, עמידה בלחצים, יכולת לקיחת אחריות, יוזמה, תקשורת בינאישית ועוד. לכן אין תשובות מומלצות לשאלות, אך בכל זאת ננסה לגעת בשאלות ספציפיות שהכרות איתן והבנה של מה עומד מאחוריהן תסייע לך להיות מודע ולהשפיע על הרושם שתיצור.

שאלות לדוגמא:

ש. ספר לי על עצמך?

זוהי שאלה שמטרתה לבחון האם אתה איש שיחה, האם אתה חברותי ומתקשר, אין צורך לדקלם את קורות החיים שלך, הרי המראיין כבר קרא אותם. פשוט צריך ליצור אינטראקציה עם המראיין ולשאול שאלות בנוסח "טוב, מאיפה אתה מעדיף שאתחיל…", או "האים אתה מעוניין שאפרט יותר על התפקיד במקום העבודה האחרון שלי", "תעצור אותי אם אתה מעוניין שאכנס לנושא מסוים".

זכרו כי המטרה ליצור כימיה עם המראיין, המראיין אינו בוחן את יכולתכם לשנן קורות  החיים שלכם, אלה הוא בודק האם אתם אנשי שיחה.

ש. מה אתה יודע על החברה?

אתה צריך להיות מסוגל לדבר על המוצרים שהחברה מפתחת וכן על השוק בו היא פועלת, שאלה זו באה לבחון האם עשית שעורי בית, והאם אתה יודע ואיכפת לך לאיזה מקום אתה מגיע להתראיין. רצוי שתענה לשאלה זו בסגנון הבא: לאחר שאתה מסביר מה אתה יודע אודות החברה, תאמר שבחנת מספר חברות בתחום והוסף דוגמאות, והחלטת להגיש מועמדות דווקא לחברה זו משום שהחברה היא סטארט אפ וכאן תוכל יותר להתבלט. היה חיובי ביחסך לחברה וביחסך למתחרים.

ש. איפה אתה רואה את עצמך שלוש שנים מהיום?

זוהי שאלה שמטרתה לבחון את כיוון ההתפתחות שלך, האם יש לך שאיפות מקצועיות ומהן, עד כמה אתה מזוהה עם התפקיד אליו אתה מועמד ומעוניין להמשיך ולהתפתח בו. כמו כן, האם אתה מסוגל לתכנן לטווח רחוק את צעדיך ועד כמה.

ש. מה בעצמך היית רוצה לשפר או לשנות / נקוב בתכונה שלילית המאפיינת אותך.

לשאלה זו מגוון גרסאות ומטרתה היא לקבל מידע לגבי החולשות שלך. יחד עם זאת שאלה זו באה לבחון את רמת המודעות שלך לגבי עצמך כולל חסרונותיך. מתוך הנחה שמי שמודע למגרעותיו קל לו יותר לשלוט בהן. כמו כן לבחון את רמת הכנות והפתיחות שלך: עד כמה אתה מוכן להיפתח בפני אדם זר, המראיין, לגבי חסרונותיך. נקודה נוספת ששאלה זו באה לבדוק היא רמת הביטחון שלך ביכולותיך, עד כמה אתה מסוגל להודות בנקודות השליליות שלך מבלי שתאמין שהדבר גורע מכשירותך והתאמתך לתפקיד.

ש. מה אהבת ומה לא אהבת במקום העבודה?

שאלה זו נשאלת, בדרך כלל, לגבי מקומות עבודה רלוונטיים לתפקיד אליו הנך מועמד. מטרתה להבין מהן נטייתך, לאיזה סוג עיסוק אתה נמשך, מה מניע אותך בעבודה ולהפך, עם מה קשה לך, מה גורם לך תסכול. בהמשך סביר להניח כי המראיין ירצה לבחון כיצד אתה מתמודד עם קשיים ותסכולים אלו.

ש. מה היו האתגרים המרכזיים בעבודה?

במענה לשאלה זו ניתן לקבל מידע לגבי מורכבות התפקיד וכן מה אתה מחשיב כאתגר. האם אתה מתייחס רק להיבטים המקצועיים של התפקיד עצמו או גם להיבטים הקשורים לארגון, לצוות, ליחסים הבינאישיים ועוד.

ש. תן דוגמא להחלטה שגויה, לטעות שעשית ובדיעבד היית פועל אחרת.

מטרת שאלה מסוג זה היא לראות את היכולת שלך להיות ביקורתי כלפי עשייתך ובעקבות כך ללמוד מטעויות שאתה מבצע. הבא דוגמא מפורטת להחלטה מקצועית שגויה שקבלת, וציין איך התמודדת עם החלטה זו.

ש. מדוע אתה עוזב את מקום העבודה ב…?

מאחורי כל עזיבה יש מידע חשוב עליך כעובד. אם עזבת מיזמתך חשוב להבין מהי הסיבה, האם התפקיד מיצה את עצמו מבחינתך, האם היה אירוע מסוים או תהליך שהתקשית להתמיד בגללו? ומהו? במידה ופוטרת מה הייתה הסיבה לכך?

ישנם סיבות רבות לעזיבת מקום עבודה כגון:

  • תקיעות מבחינה מקצועית.
  • רצון לשדרג את תנאי העסקתך.
  • רצון להתפתח בתפקיד ניהולי.
  • להיכנס לתחום תעסוקה שונה.

עליך לוודא כי המטרות שלך (סיבת ההתפטרות) עומדות ביחס ישר עם דרישות המשרה אליה אתה מגיש מועמדותך.

ש.: מדוע בחרת ללמוד דווקא… מדוע בחרת במקצוע ספציפי… וכיו"ב

שינויים ומעברים הנם צמתי החלטה בהם עלינו לבצע בחירה בין אלטרנטיבות. הבחירות הללו מצביעות על נטייתנו האישיות ומה מניע אותנו כבני אדם, מה מאפיין אותנו וכיצד אנו מתמודדים עם תהליכים אלו של שינוי ומעבר.

ש.: מדוע אתה מעוניין לעבוד בחברה הזו?

אתה צריך להביא דוגמאות ממקומות עבודה קודמים, לספר על הדברים שבצעת ועל הניסיון המקצועי שרכשת במקום הקודם. ולהראות כיצד אתה עם הרקע המקצועי שלך יכול למלא בהצלחה תפקיד זה. לשים דגשים על הידע והיכולות שאתה תורם לחברה.

ש.: מה אתה יכול לומר על הבוס הקודם שלך?

תשתדל להיות חיובי ותמציתי עד כמה שאפשר. בוס פוטנציאלי ירצה לבדוק ולחשוב לעצמו האם תוכל לדבר עליו בדומה לדברים שאתה אומר על הבוס הקודם.

 

קרא עוד

ראיון שלישי בהייטק לסיכום השכר הכספי

align=center>

"אושרנו תלוי במה שבראשנו ולא במה שבכיסינו"

ארתור שופנהאואר

כמעט בכל פעם שאנו מגיעים לסיכום השכר שלנו ולאחר שעברתנו את כל הראיונות, והתלאות… אנו נתקלים בשאלה "מה השכר שאתה חושב שמגיע לך?" או "לאיזה סכום את מצפה בסוף חודש…?"

תמיד תוקף אותנו החשש שאם נאמר סכום קטן… זה מה שנקבל או שבעצם יחשבו שאנו מעריכים את עצמנו נמוך.

ומנגד אם נאמר סכום גבוה הם "ייבהלו" ולא ירצו בכלל להעסיק אותנו ויחשבו שאנו מתנשאים וכו'…

  • מה עלינו לעשות במצב כזה?
  • מה אנו אמורים לבקש?

שאלות כאלה ורבות אנו שואלים עצמנו כאשר מגיע עניין השכר.

מסקרים לא פחות מכ 55% ענו לשאלה:

"אני עובד במקום העבודה בגלל השכר".

27% ענו לשאלה: "אני עובד במקום העבודה בגלל שאני אוהב לעבוד במקום העבודה שלי. הוא מעניין ואתגרי."

12% ענו שהם מחפשים סביבת עבודה נוחה וקירבה לבית.

6% ענו לשאלה "אחר".

אפשרות שכדאי לבדוק אם אתם מגיעים למשרה דרך חברת השמה, אתם יכולים לדרוש מחברת ההשמה לעשות תאום ציפיות שכר לפני שאתם מגיעים לראיון. חברות ההשמה כדרך קבע עונות, "אנו לא יודעים כמה הם משלמים, זה תלוי במועמד". תשובה זאת בהחלט לא תורמת. משום שכידוע לחברות יש תקציב מסוים עבור משרה ספציפית ואם תגיע "שרון סטון" לראיון כמהנדסת קשה להאמין שהם ישלמו לה כפול ממועמדת אחרת.

הטוב ביותר לפתור את שאלת השכר כאשר מקבלים תשובה לא עניינת מחברת ההשמה, היא לציין בפרופיל שהן שולחות בליווי קורות החיים שלכם את ציפיות השכר. במידה והלקוח של חברות ההשמה אינו עומד בטווח הכספי, הוא לא יזמן אותנו לראיון. מצב החוסך הרבה טרחה לשני הצדדים.

מניסיוננו אנו יודעים כי לעיתים קרובות אין לחב' ההשמה ידע בנוגע לשכר שישולם או שיוצע עבור המשרה. (יש להם טבלת שכר ממוצע שאינה מחייבת). יש חברות השמה שבדרך כלל מנוסים בעבודה עם החברה הספציפית, ייעודית ולכן ישנה איזו שהיא הערכה מה יהיה טווח השכר המקובל, אך חברות קטנות שהן לא ארגונים ציבוריים או חברות ממשלתיות גדולות, לעיתים רחוקות חושפות את השכר שהן יציעו בשלב כל כך מוקדם של התהליך.

לשליחת את קורות החיים פלוס הצעת השכר יש יתרון וחסרון. היתרון הוא כפי שמצוין – חיסכון בזמן עבור שני הצדדים אם טווח השכר אינו רלוונטי.

החיסרון הגדול הוא שיכול להיות שאנו חוסמים אפשרות שאולי תצא ממנה עבודה מתאימה. יצא לנו לראות יותר מפעם אחת איך אינטראקציה עם מעסיק שהתחילה בחוסר אמון שתצא מזה עבודה, באמת נגמרה בהעסקה וזאת מכמה סיבות:

מנקודת המבט של המעסיקים לפעמים הם חושבים שימצאו מועמד ברמת שכר X שעונה על הדרישות שלהם, ולכן אם בתחילת התהליך הם מקבלים אנשים עם ציפיות שכר גבוהות יותר הם ישללו אותם עם הסף, אבל אם כבר יוצא להם לפגוש מועמד אטרקטיבי שביקש יותר כסף אז לפעמים הם משנים את ההחלטה. לא משלמים 2X אבל בהחלט מעלים טווח שכר.

מנקודת המבט של המועמד, הרבה פעמים מראש אנחנו מגדירים לעצמנו טווח שכר בתור קריטריון, אבל בפועל החלטה אם לקחת עבודה מסוימת או לא מורכבת מהרבה גורמים – גם יש תנאים שקשורים לתגמול אבל לא מגולמים בשכר ברוטו.

למשל ארגון שמשלם עבור שעות נוספות, מפריש כסף לקרן השתלמות, וכו', ויש נושאים שקשורים לעבודה עצמה, לתרבות הארגונית, שעות עבודה, קרבה לבית וכו'.

לדעתי רק במקרים ספציפיים מאוד כדאי למסור ציפיות שכר עוד לפני שמגיעים לראיון בעיקר במקרים שעל פניו נשמע שהעבודה ברמה פחותה ממה שמחפשים ו/או מאוד רחוק להגיע לראיון. בכל יתר המקרים כדאי, למרות התסכול שבעניין, להגיע לראיון ראשוני ולראות מה קורה.

נכון אנו ממש לא אוהבים לתת תשובה בשלבים ראשונים של תהליך ואנו אומרים משהו כללי, שזה תלוי בסה"כ התגמול, ושאנו משוכנעים שישלמו. מרבית הפעמים זה לא עוזר והם מתעקשים לקבל תשובה, אז כדאי לתת טווח שכר – שהמספר הנמוך קצת יותר גבוה מהמינימום שרלוונטי לגבי, והמספר הגבוה נמצא בגבול העליון של מה שנראה לי סביר אבל לא מופרך. הסיבה לכך היא שגם אם ירצו לתת לי את המינימום שלדעתם מתאים, עדיין יהיה בטווח שציינתי…

נכון, שאנו בד"כ לא יודעים בדיוק עד כמה קשה העבודה שמצפה לנו.

נכון, שאנו לא יודעים כמה מאמץ והשקעה העבודה דורשת ממני… נכון, שבראיון אומרים בערך את סוג העבודה וכו'…

אך בפועל ובשטח זה יכול להיות שונה לחלוטין…
אי לכך הרבה מחפשי עבודה נוהגים לענות ככה:  "אני לא נוהג לומר מה השכר שמגיע לי מכיוון שאתה המעסיק שלי ואתה אמור לדעת מה סוג העבודה כמה מאמץ וזמן היא דורשת האם יש המון שעות עומס וכו'…"

ולכן רק אתה תוכל להעריך מה השכר שאקבל… ואז כשתגיד לי אותו אקח יום לחשוב על זה ואחזיר לך תשובה אם השכר מתאים לי או לא…

תשובה זו היא תשובה גרועה, ובתשובה כזו יש בה בעייתיות מסוימת… משום אנו לא ממש יודעים מה צפיות השכר שלנו מעבודה כזו או אחרת מכיוון שזה נורא תלוי במה עושים בעבודה בדיוק, כמה ומה זה דורש מאיתנו כעובדים, מה ההטבות הנוספות שישנם וכו'.. ואת זה לא ממש אומרים בראיון.

במידה ובראיון מתעקשים פעם נוספת איזה סכום אתם מבקשים?

אפשר לענות בצורה זו ידוע לי שלתפקיד x נותנים כיום שכר x , עם זאת הניסיון שלי… (במידה ויש לך ניסיון) ועם ההשכלה שלי… (במידה ויש לך השכלה רלוונטית למשרה) יכולים לשפר משמהותית את גובה השכר. ולסיום ניתן לומר כמובן שברגע שאוכיח את עצמי אני מאמין שאתוגמל ע"י חברתכם…"

 

אלגנטית ועניינית.

מי שעובד לדוגמא במכירות, יצור וכו', תחומים שהתגמול הוא לפי ביצוע אז אולי באמת יותר קשה להעריך מה תהיה ההשקעה וככה "לתמחר" איזה משכורת רוצים.

בכל המשרות שהשכר משולם לפי היקף משרה (שעות / חודשי וכו'), אפשר מראש לדעת כמה שעות יהיה צריך להשקיע, מה העבודה וכו'.

לפעמים מעסיקים רבים רואים פגיעה באגו שלהם בכך שהם צריכים לומר את השכר ובטח רובם לא אוהבים את התשובה של תן לי הצעה ואני אחזור אליך… הם אוהבים להרגיש שרודפים אחריהם ולא להיפך ולא אוהבים להיות בעמדת חולשה לכן לפעמים כדאי "למחול על כבודכם" ולנסות למצוא את האינטראקציה ששומרת על הכבוד של המעסיק ושלנו, מו"מ בין שווים.

 

טיפ: אם אתם לא יודעים מה המשכורת במקצועכם היום. ההצעה היא לברר ראשית את הממוצע ובראיון לדרוש את הסכום הנ"ל. כ"כ קחו בחשבון שאם הסכום הנ"ל לא יהיה מקובל על המראיין, כדאי לכם להתפשר ולרדת כמעה ובתנאי שאותה פשרה תהא לתקופת הניסיון בלבד (3 חודשים לערך) ולאחר, אם הכל ילך כשורה, לדאוג שיתנו לך העלאה.

 

קרא עוד

ראיון עבודה שיגרתי שאינו שיגרתי

align=center>

ראיון סטנדרטי, כמו הרבה דברים בחיים ניתן לחלקו לשלושה חלקים עיקריים:

חלק ראשון – ההצגה או הפתיח.

בחלק זה המראיין פותח ומציג את עצמו תפקידו ואת מקום העבודה, המראיין מספק פרטים אודות החברה ומוצריה ואף על הפרויקטים השונים במחלקות החברה וקצת על לקוחותיה. המראיין יסיים את דבריו בד"כ בתיאור התפקיד הנדרש.  (אין פה חוקיות ישנם מראיינים שאוהבים להרחיב וישנם שמעדיפים להגיע מהר יותר למרואיין ולעמוד את כישוריו).

לאחר מכן יפנה המראיין בנימוס למרואיין וישאל אותו פרטים אודותיו כגון: "ספר לי קצת על עצמך", בשלב זה חשוב להיות סולידי וצנוע, לדבר בצורה עניינית על התפקידים שבצעת במקומות העבודה האחרונים שלך. חשוב מאד לשים את הדגש על הפאן המקצועי. אין צורך לדקלם בע"פ את קורות החיים – המראיין כבר יודע אינפורמציה זו ובגללה זומנת לראיון, אך חשוב מאד להישאר קרוב למקור (לכתוב בקורות החיים). ניתן לשאול את המראיין איפה הוא מעדיף שנתמקד ונפרט יותר, זה טוב ליצירת אווירה של אינטראקטיביות. (לא מונולוג של המרואיין ודקלום עברו המקצועי).

 

חלק שני – הדיאלוג.

שיחה עניינית בין המראיין למרואיין

המראיין שואל שאלות ובודק את הידע המקצועי של המועמד. לעיתים השאלות עשויות להיות פרובוקטיביות וחודרניות, אך אל לנו להילחץ או להיפגע, יש לענות עניינית על כל שאלה.

(במקרים קיצוניים ניתן לענות "מטעמים אישיים אינני יכול/ה לענות על שאלה זו".)

בחלק זה גם המרואיין יכול להעלות שאלות ולהבהיר דברים שאינם ברורים לו אך השאלה צריכה להיות עניינית, לכן רצוי להתמקד בשאלות שאופיין מקצועי וקשורות לתפקיד בלבד.

 

חלק שלישי – סיכום, סוף הראיון.

בדרך כלל המראיין שואל את המרואיין אם יש לו מה להוסיף או לשאול. שאלה העשויה להראות תמימה מצד המראיין היא: "האם אנו יכולים להתחיל לעבוד כבר ממחר?"

אם אין אנו עובדים כרגע תשובה חיובית איננה בעיתית כלל, אך אם אנו עובדים יכול מאד להיות שהמראיין מבקש לבדוק כיצד אנו נוהגים ביחס לעזיבה של מקום העבודה הנוכחי. ולכן במקרה זה רצוי לענות באופן הבא: "אני רוצה לעזוב בצורה מכובדת את מקום העבודה הנוכחי שלי, אם מדובר על מקרה דחוף, אני אנסה להסתדר עם מקום העבודה שלי ולראות כיצד אוכל לתמרן בין שתי המשרות."

תשובה מעין זו תציג אותנו כמועמדים אחראים ביותר.

טיפ בנוגע לשאלת שכר.

לעולם לא נעלה את נושא השכר בראיון הראשון, אלה אם הנושא הועלה ע"י המראיין עצמו. והיה ויש בסיס להדברות נזומן לראיון נוסף. אותו מועמד המזומן לראיון נוסף ייקח בחשבון שהעניין רציני, וכנראה כאן יעלה נושא השכר והתנאים על סדר היום.

 

קרא עוד

צוללים לבנוניות בעבודה או שיש אלטרנטיבה אחרת

align=center>

יום שני בבוקר, לכאורה עוד יום שיגרתי, אך דווקא היום אין לי חשק לקום מהמיטה וללכת לעבודה. בעצם לא שדווקא היום זה היום, פשוט היום גובר הרגש על השכל הישר…

מי מאתנו לא טעם את ההרגשה של – "היום לא בא לי ללכת לעבודה!" למה? – ככה, אין סיבה. היום אני לא רוצה לקום וללכת לעבוד. – למעשה אם משקיעים ממש שנייה אחת של מחשבה, ומארגנים את הראש לתוך מסגרת, מגלים מספר סיבות טובות וגם קצת פחות שבגינן לא נרצה לקום מהמיטה ולצאת לעבודה.

  1. שוב פעם לפגוש בבוס הזועף ולשמוע מדוע אנו לא טובים, ואיך הפרויקט לא מתקדם, ומה צריך עוד לעשות ואסור לעגל פינות ו… ומה לא, הכל אפשר לשמוע ממנו, הכל פרט למה שלומך? ומתי אתה לוקח חופשה? כי פשוט מגיע לך.
  2. לפגוש בטיפוסים מעצבנים שחוץ מעבודה הם לא מבינים אף שפה. נצטרך שוב להסביר להם איפה אנו עומדים, ואת זה שאוטוטו אנו כבר מסיימים, ואז נוכל להחזיר להם את הדברים שלהם הם מחכים. וכן כמובן נעזור להם באינטגרציה עם האפליקציה ונסגור את הקשקשציה.
  3. מה כבר קורה בעבודה? – כאילו שאם לא נגיע הפרויקט יתמוטט והחברה תיסגר, גם ככה אנו לא עושים דברים מהותיים בשנה הראשונה למדנו, השקענו והתלהבנו אך עתה? הכל חוזר על עצמו אנו שוב ושוב מבצעים את אותם המטלות והקידום המקצועי אולי נמצא בפלנטות אחרות.

לעיתים סיבות אלו (וכל אחד וסיבותיו הוא) מובילות אותנו למחשבות שאולי כדאי לעבוד קצת פחות, ולא להתאמץ כלל, הרי ממילא לא נקבל תמורה עבור ההשקעה. גם ככה אין הערכה לזה שאנו נשארים מעבר לשעות העבודה. וחוץ מזה מה כבר יקרה אם אני ייתן כפי שאני מקבל?

אם אני עושה חושבים אז כבר בהתחילה נכנסתי מהר לעניינים והוכחתי את עצמי ביעדים ובזמנים. שום פידבק חיובי דבר מה חיובי לא הגיע לאוזני, והמשכורת נשארה בדיוק כפי שהייתה לפני מספר שנים שהגעתי לחברה.

ובכן אני מאמין שבמצב מעין זה יש לבחון עוד שתי אלטרנטיבות. אני חושב שלפני שאנו צוללים לבנוניות בעבודה, לפני שהאור הפנימי אצלנו כובה, חייבים לקחת בחשבון עוד שתי דרכים:

האחת: כולנו מכירים – לחפש מקום עבודה חדש. נכון זה לא פשוט, זה לא הכי נח ובטח שלא קורה באופן מיידי, אך חייבים לקחת החלטה.

וכשנחליט לעזוב, נפעל, וכשנפעל נתחיל לחפש את המשרה הבאה. וכשמחפשים, לבסוף מוצאים – זה בדוק. יגעת ומצאת, תאמין!

השנייה: הדרך האחרת שלא כולנו מכירים, אך היא הדרך הטריוויאלית שנמצאת ממש בתוכנו, במרחק של נגיעה ושינוי קל בתפיסה.

וזה כל הסוד… בין אם נחליט לעזוב את מקום העבודה ובין אם נחליט להמשיך ולהישאר ואין זה משנה מה הם הגורמים שבגינם החלטנו לכאן או לשם. כי אז, לאחר שקיבלנו על עצמנו את ההחלטה, אנו חייבים לחזור עם כוחות מחודשים ולעשות את המקסימום במקום העבודה שלנו. פשוט, לתת את הכל מעצמנו, ולעשות את הכי טוב שאנו יודעים לעשות.

בואו נחשוב יחד לרגע: המצאנו כאן בעבודה – זוהי עובדה קיימת. מה יועילו לנו ההתמרמרות, הדיכאון ותחושת הקיפוח? הרי בין כה וכה אנו נשארים בעבודה בין אם מתוך בחירה ובין אם אנו בתקופה של חיפוש אחר עבודה חדשה.

עכשיו זו אינה קלישאה כי אם העצה הטובה ביותר שאני יכול להעניק: צריך לפעמים לקחת חופשה, ללכת לים או לבריכה ובכלל להוריד את הרגל מהדוושה, אך ברגע שאנו בעבודה, נעבוד בשמחה! נתחיל את הבוקר בחיוך, (גם אם זה קשה בהתחלה, אנו נתרגל לזה ונהנה מכל רגע מחויך), ניגש בבוקר לבוס ונאמר: "בוקר טוב, מה שלומך? האם יש איזו משימה שאני יכול לעזור לך בה?"

משם נעבור בין חדרי המשרד ונברך את כולם בברכת "בוקר טוב" ונאחל יום קסום לכל העובדים. אני מבטיח לכם שנסים קורים! זה לא סוד – כולנו אוהבים אנשים שמחים.

נגיע לעבודה עם המון אהבה, אהבה לבריות אהבה למטלות שכבר מזמן אינן מהוות בעיות, נגמד את עצמנו מול הערות, לא נניח לאגו שלנו להתפרץ ולהגיב, נתייחס לכל הביקורות כאל ביקורת בונה, ולכל הערה נשיב ב'תודה רבה'.

לפתע יגלו אותנו… אינני יודע בדיוק מה זאת אהבה, אך אני יודע שזה דבר שחוזר אליך… ובגדול. לפתע פתאום יבחינו שאתה 'מדליק את האור' בעבודה.

תיקחו לעצמכם שבוע חודש או אפילו שנה. תגיעו לעבודה בכיף, תתחילו את היום בחיוך ואמפטיה. תעשו את העבודה עם המון אהבה. אל תניחו לעקיצות ולעצבים של הסובבים אתכם לכרסם בכם, תבלמו את הכעס לפני שהוא מתפרץ. מניסיון, אני יודע שכולנו אהבים כוכבים מנצנצים ועל כוכבים זוהרים לא מוותרים בקלות.

אם לא יגלו אתכם במקום העבודה הזה, יגלו אתכם במקום עבודה אחר. וכשנציץ אחורה לעבר כל אותה תקופה, ניווכח שהיה זה ממש חלום מתוק לעבוד בשמחה…

סיכום:

כאשר אתה ממוקם במקום עבודה שאינו כל כך לרוחך, בין אם בחרת לשנות את הסביבה ולחפש מקום אחר ובין אם בחרת לוותר ולהישאר, בזמן שהותך בעבודה עשה הכל באהבה ושאף תמיד להצלחה בעשייתך. כל השאר כבר יגיע…

 

 

קרא עוד

פרימיום גוב מציג הכנה למבחני מיון

align=center>

"ההכנה היא הכל. נח לא התחיל לבנות את התיבה כשהחל לרדת גשם"

וורן באפט

הודיעו לך לאחר ראיון ראשוני שאתה מוזמן למבחנים, באחד מהמכונים מה עושים?

אורך המבחן, מורכבותו והלחץ הפסיכולוגי שהוא מעורר, נועדו בין השאר לבחון את התנהגותם ואת כושר ההתמודדות של הנבחנים במצבי לחץ. המבחנים בוחנים את התנהגותם של הנבחנים ולא את רמתם המקצועית. הדינאמיקה הקבוצתית בוחנת את יכולת הנבחן לעבוד בצוות עם חברי קבוצתו ובודקת האם יש לנבחן יכולת מנהיגות. יש לקחת בחשבון שזהו יום ארוך, ואורכו הוא כ 8 – 9 שעות.

קודם כל אין מה להילחץ, עם זאת תתחיל לעבוד עם עצמך…

ביום המבחן יש שלושה נושאים מרכזיים:

  • מבחני אישיות.
  • דינאמיקה קבוצתית.
  • ראיון עם פסיכולוג.

מבחני אישיות:

מבחני אישיות נועדו לחשוף חלקים פחות גלויים באישיות הנבחן והם כוללים בתוכם יכולת תיאור תמונות, מצבים בין אישים, ציורים, השלמת משפטים, העתקת צורות, מבחני זריזות, מבחני אמינות, שאלונים אישים, מבחני דיוק ועוד.

דינאמיקה קבוצתית:

מבחני הדינאמיקה הקבוצתית בודקים את הקשיים הרגשיים, את סגנון התקשורת האם הנבחן תוקפן, אדיב או קשוב לאחרים ואת יכולתו לעבוד בצוות, הם כוללים מבחנים כגון: מבחן קבוצה במצב לחץ, הקמת חברה בין חברי הצוות, משחקי תפקידים, תרגיל לשיווק מוצר חדש וכמובן את איכות התמורה לקידום מטרות הקבוצה ועוד…

ראיון עם פסיכולוג:

מרבית מהנבחנים חוששים יותר מראיון עם פסיכולוג ולכן הם נכנסים ללחץ ויוצרים לעצמם מתח מסוים שמשפיע על הראיון כולו. החשוב הוא להיות רגוע ולהיות אתה, אל תנסה להיות מי שאתה לא – רואים זאת.

המלצתנו: ישנו ספר מאוד ממצה הנקרא "הכנה למבחני מיון לעבודה" – של מכון נועם. המדבר בין היתר על…

  1. מבחני אישיות.
  2. ראיון עם פסיכולוג.
  3. מבחני חשיבה.
  4. מבחן קבוצה.
  5. בחן את עצמך.
  6. איך לרשום קורות חיים.

רצוי להיכנס לאתר של מכון המיון אליו אתה זומנת ולהתעדכן.

 

קרא עוד

עבודה אחרי גיל חמישים יש דבר כזה

align=center>

"מי שמצליח ניחן בהתלהבות. עבודה טובה לעולם אינה נעשית בדם קר, כי החום מחשל. כל השג גדול הוא סיפורו של לב לוהט"

ב. זו-טאוורן

קשה, אך אפשרי… כיום ידוע לכולם שלא קל למצוא עבודה, וזה ב"לשון המעטה", וכל שכן למי שעברו את גיל חמישים.

טיפים שיכולים לעזור:

  1. יש תפקידים שבהם נדרש ניסיון רב ושבה הגיל המבוגר משחק לטובת המועמד, ניתן לנצל זאת הדגש את ניסיונך.
  2. ברור שבתפקידים ניהוליים בכירים הגיל וניסיון תורמים יותר. אבל אם התפקיד הוא ממוקצע בתחום מאוד ספציפי והניסיון שבתפקיד היינו קריטי, אזי גם בתפקידים אלו יש אפשרות למצוא עבודה, הדגש את השנים שהתמקצעת.
  3. יש הבדל מאוד גדול בין משרות ותפקידים שונים. יש משרות שבהן היתרון הוא הניסיון, ואז אם יש לך ניסיון כזה, סיכוייך לגבור על צעירים ממך עולים. לכן הדגש זאת.
  4. זה מאוד תלוי מי אתה ואיך אתה מרגיש, אם אתה בראש צעיר, נכון להתאים את עצמך, וכמובן, דרישות השכר שלך מתאימות למה שהחברה מוכנה להציע, סיכוייך עולים.
  5. אם אתה אדם מנוסה ומבוגר, ואתה רואה שהגיל הוא שמקטין את סיכוייך, חובה לנקוט בצעדים שיאפשרו להתגבר על המחסום (כמו שיש לעשות מול כל מגבלה: היותך אישה, חסר ניסיון, אם צעירה וכו'…). טשטוש הגיל, זו דרך אחת.
  6. יש אפשרות להשתמש בטריקים ספציפיים כמו טשטוש הגיל ומחיקת עבודות רחוקות מבחינת טווח הזמן. אפשר על ידי טשטוש והשמטה לקבל זימונים לראיונות. אך בהחלט לא מומלץ.
  7. פנייה לאנשים שאתה מכיר מהתחום, אתה ותיק יש לך יתרון כי אתה וודאי מכיר הרבה אנשים וכאן, על אחת כמה וכמה יש לפנות אל הקשרים ולהוציא מהלקסיקון את כל הנימוקים המפריעים כמו "לא נעים", "לא מכובד" וכו'. אם אתה מעל 20 שנים בתחום – יש לך קשרים. נקודה! למה לא לנצל אותם.

ללא ספק אפשר לצאת מזה, זה ידרוש עבודה- והרבה, ולגלות יצירתיות ופתאום "להתמחות" בתחום שמעולם לא הכרת וגם לא שאפת להתמצא בו חיפוש עבודה עם זאת זה אפשרי! ויש כאלה שהצליחו.

סיכום:

זה קשה, אפילו מאוד זה גם אחד הקשיים הכי פוגעים. כי אתה אדם שהוכיח את עצמו ובעל ניסיון, ולא רק שזה מאוד פוגע להיות בלי עבודה בגיל כזה, לאחר שנים של תרומה, אלא שזו תחושה נוראית שכשאתה בגיל 50 פלוס, וכיום הרבה אנשים בגיל זה הם בשיא התנופה והפריחה (הרפואה מתקדמת טווח הגיל עולה), פתאום מתייחסים אליך כמו חפץ שאבד עליו הקלח… שלא לדבר על כך שבשלב זה בחיים יש לא מעט התחייבויות כספיות ולחצים כלכליים שוודאי לא עוזרים. כך שהכול יחד הופך את זה למצב לא פשוט בכלל.

הצעות שאפשר לקחת בחשבון:

  1. אפשרות להתחיל לעבוד כעצמאים.
  2. לחפש עסק ולהתחיל לפתח אותו.
  3. ללמוד לסחור בבורסה.
  4. במידה ולמישהו מהמשפחה יש עסק תוכל להציע לו הצעה לפתוח סניף נוסף ואתה תנהל אותו.
  5. להציע למעסיק מסוים לעבוד עם חשבוניות, מין "קבלן משנה". יש סיכוי שלפחות כשתציעו זאת, יעריכו את האומץ והנחישות שלכם ואולי ילכו לקראתכם.

אני מכיר אנשים שבגיל חמישים פלוס מצאו עבודה. אם הם עשו זאת אז זה בהחלט אפשרי.

 

קרא עוד

ספרים מומלצים למציאת עבודה, לצמיחה והתפתחות אישית

align=center>

ספרים מומלצים למציאת עבודה, לצמיחה והתפתחות אישית

 

ארתור פיין, גולי יוסטון,  " דלת אחת נסגרת דלת אחת נפתחת "

ג'ודי ג'יימס,  " שפת הגוף בעבודה "

ג'וליה טיפלר,  " תוכנית צמיחה אישית – משא ומתן מוצלח – המדריך לחשיבה ועבודה חכמה "

ג'וליה קמרון,  " דרך האמן בעבודה – לרכב על הדרקון "

ג'ון קולינס,  " תוכנית צמיחה אישית – מצגת מושלמת – המדריך לחשיבה ועבודה חכמה "

ג'ף דיווידסון,  " התנהגות אסרטיבית – מדריך ללימוד עצמי "

ת.צורי, מ.ספאני "חושבים קריירה" – המדריך להצלחה בקריירה

דיאנה מאתר,  " תני לתדמית לעבוד בשבילך "

ד"ר ג'ון גריי ,  " מאדים ונוגה במקום העבודה "

ד'ר דניאל גולדמן,  " אינטליגנציה רגשית להצלחה בקריירה "

ד'ר הנדרי וייס,  " אינטליגנציה רגשית בעבודה "

ד"ר מתיו מק'קיי, פטריק פאנינג,  " המדריך להערכה עצמית "

ד'ר ספנסר ג'ונסון,  " איש מכירות ברגע "

טום פיטרס,  " להמציא את העבודה מחדש – 50 רעיונות לבניית מותג שהוא אתה "

טוויילה דל,  " מוטיבציה בעבודה "

ל. קוויק טומאס,  " יחסי אנוש בעבודה "

מידג' גיליס,   " תוכנית צמיחה אישית – כתיבה עסקית – המדריך לחשיבה ועבודה חכמה "

סטיבן קומינס,  " התקבלת! – הערכה עצמית וחיפוש עבודה "

ס' מיכאל קרביץ, סוזאן ד' שוברט ,  " אינטליגנציה רגשית עובדת "

סקוט אדמס,  " עבודה זה שמחה "

פגי קלאוס,  " אומנות השיווק העצמי – איך להרשים ולהתקדם "

שר הייט,  " סקס, עבודה ועסקים "

 

 

 

קרא עוד

שליחת קורות חיים





שליחת קורות חיים

לא כל המשרות שלנו מופיעות באתר אז שלח/י קורות חיים ואנו נחזור אליך בהקדם – מה איכפת לכם? מקסימום, תקבלו הצעה טובה לעבודה.


* שדה חובה