טיפים ומאמרים

כנסו ותתעדכנו בכל מה שחם בשוק העבודה...

ההרגלים של דיבור מרושל בראיון

align=center>

קורות החיים שלך או הלבוש שלך עשויים לעורר רושם טוב, אבל אם אתה רוצה להצליח בראיון חשוב, המראה אינו קובע. הדרך בה אתה נשמע בעיני המראיין היא לעתים קרובות חשובה יותר. אך מחפשי עבודה רבים מאפשרים להרגלי דיבור מרושלים להרוס את הסיכויים שלהם להתקבל לעבודות טובות.

להלן דוגמאות נפוצות לשגיאות שפה שכיחות, ואת הדרכים למנוע מהן לחבל בראיונות שלך.

מילים שאינן מילים

מילות מילוי כגון 'אמממ', 'אה', 'אתה יודע', 'כאילו', 'או-קיי', גורמות למראיין לחשוב שאינך מוכן לראיון ויוצרות את הרושם שאתה אדם לא רציני. גישה עדיפה היא לחשוב לפני שאתה מדבר, לקחת נשימה עמוקה או לעשות הפסקה כאשר אתה מאבד את קו המחשבה שלך. כל אדם עשוי לפלוט איזה 'אמממ' פה ושם, אך אל תפתח כל משפט שלך בצורה כזאת.

אופן דיבור מרושל

ביטוי בלתי ברור של מילים, איחודן של מילים נפרדות למלה אחת והשמטת הסיומות של מילים פוגעים בבהירות המסר אותו אתה מנסה להעביר. כדי להימנע מכך וכדי להגביר את מידת ההבנה אצל בן שיחך, דבר לאט יותר במהלכו של הראיון. הכן לעצמך רשימה של מילים אותן נהוג לבטא בצורה בלתי נכונה, והתאמן בלומר אותן נכון למכונת הקלטה לפני הראיון.

שגיאות דקדוק, סלנג

המראיין עשוי לפקפק ברמת ההשכלה שלך כאשר אתה משתמש בדקדוק בלתי נכון או בשפת רחוב. ביטויים כגון "אז הוא עושה לי" או "בכבוד שלי זה מה שהוא אמר" וכו' אינם במקומם בראיון עבודה. וודא כי אתה משתמש במשפטים מלאים וכי ההטיות שלך הן נכונות. ראיון עבודה אינו המקום להשתמש בסלנג או בסגנון דיבור בלתי רשמי.

דיבור מתנגן

דיבור מתנגן או הגבהת הטון בסופו של כל משפט יוצרים את הרושם כאילו אתה מגשש, וגורמים למשפטים שלך להישמע כשאלות בזמן שהם אמורים היו להיות הצהרות חד-משמעיות. אתה צריך לדבר בצורה משכנעת כאשר אתה משווק את עצמך בראיון. הנמך את הטון שלך בסופו של כל משפט כדי להימנע מתופעת הדיבור המתנגן.

דיבור מהיר

בעוד שכל אדם עשוי להיות לחוץ במידת מה במהלך הראיון, אינך רוצה להציף את המראיין שלך במידע בקצב של מכונת ירייה. קשה לעקוב אחרי אדם שמדבר מהר ומראיינים רואים באנשים שמדברים מהר מדי אנשים עצבניים. הרגע את עצמך באמצעות תרגילי נשימה לפני הראיון. ראה כתבה "להתגבר על חרדות שלפני הראיון". כדי להימנע מדיבור חפוז, האזן בתשומת לב לשאלה המוצגת לך, ואז ספור בראשך שתי פעימות-לב לפני שאתה מתחיל לענות. כאשר אתה מסיים משפט, ספור שוב שתי פעימות לב לפני שאתה ממשיך לדבר. אל תפחד מדממה. הפסקות בדיבור הן טכניקת תקשורת יעילה. בכול מקרה, המראיין זקוק לכמה שניות כדי לעבד בראשו את מה שזה הרגע אמרת לו.

חוסר בטחון עצמי

מילים המשדרות חוסר בטחון מחלישות את הביטחון העצמי שלך ובסופו של דבר, גם את עמדתך. כאשר אתה מתבל את דבריך ב: "בתקווה", "ייתכן", "אני מרגיש" ו "כביכול", המסר שאתה מעביר הוא חוסר בטחון. השתמש במילים המשדרות כוח, כגון "אני בטוח כי", "הניסיון שלי מראה", "העמדה שלי היא ש-", "אני ממליץ" או "מטרתי היא". השפה בה אתה משתמש נותנת למאזין שלך התרשמות על מידת הביטחון העצמי שלך והמידה בה אתה מאמין במה שאתה אומר.

השורה התחתונה

אינך חייב ללמוד את תורת הנאום כדי לדבר היטב בראיון. פשוט אל תמהר, בטא את ההברות והמילים שלך נכון והשאר הסלנג ואת שפת הרחוב לרחוב.

חברות מחפשות מועמדים אשר יודעים להתבטא היטב בצורה מילולית, וחברות כוח אדם לא ימליצו על מועמד אם אינו עונה על דרישות הלקוח שלהן. האנשים המבוקשים ביותר הם אלה שמסוגלים לספר על ניסיון העבודה שלהם בצורה הכי ברורה ותמציתית שאפשר.

קרא עוד

ההמלצות של פרימיום ג'וב על מנת שתגיעו מוכנים ורגועים למבחני מיון

align=center>

להלן כמה המלצות של כדאי או לא כדאי לעשות ביממה שלפני הבחינה ובבחינה עצמה:  קראו והפנימו…

  1. לא מומלץ להקדיש את היממה שלפני המבחן ללימוד חומר חדש.
  2. מומלץ להקדיש את הערב שלפני הבחינה לבילוי, רצוי בילוי סולידי מתון ורגוע כגון סרט טוב, ארוחת ערב עם חברים, קריאת ספר שהתחלתם. (עדיף להימנע מקריאת החדשות או עיתון יומי) וכ"ו.
  3. אין ללמוד בבוקר הבחינה, נקודה. ואם את מתעקשים ללמוד אז רק לחזור על דף נוסחאות/סיכום, פשוט לסדר בראש ראשי פרקים שנלמדו עד עתה.
  4. ערב הבחינה יש לישון כמות שעות מספקת ומותאמת אישית, כ-שש שעות מינימום. (כך לפחות זה בצבא).
  5. יש לקום שעתיים לפחות לפני שעת הבחינה. ישנם כאלה שלוקח להם זמן רב יותר להתעוררות, לאלה מכם שזה מדבר אליהם יש לקחת זאת בחשבון.
  6. כדאי מאוד להכין מראש מה תלבשו, כדי למנוע לחץ, שלא חייב במציאות, כאשר קמים בבוקר.
  7. מומלץ להתקלח בבוקר, להתארגן טוב כדי להתרענן. (קצת מתיחות בבוקר לא יזיקו לאף אחד).
  8. יש לאכול ארוחה קלה ועשירה בפחמימות בטווח של שעה מזמן ההשכמה. אך לא יותר מדיי.
  9. יש להגיע לכיתה כ25- 30 דקות לפחות לפני תחילת הבחינה.
  10. לעשות "עבודת שטח" לדעת היכן ממוקמים השירותים. בזמן הבחינה לא יהיה זמן לחפש את השירותים.
  11. להקדיש את חמש הדקות האחרונות לפני הבחינה להרפיה, הרגעה, ודמיון ההצלחה.
  12. אכילה – נפצו את המיתוס – אין להביא שוקולד או ממתקים. הביאו מים ופירות. (המלצה: פירות יבשים).
  13. תאמינו בעצמכם וביכולתכם להצליח.
  14. בזמן הבחינה עשו את המרב ובטלו את רעשי הסביבה המתרחשים בזמן הבחינה.
  15. קורה… המבחנים לא קלים ואתם ב"בלק-אאוט"  מה עושים? אין מה להילחץ ישנם מבחנים הידועים שהם לא קלים ומלחיצים וזה על מנת לבדוק את היכולת שלכם לפתור בעיות במצבי לחץ. בדומה לעצה מסעיף  13 עשו את המרב.

לעבור מבחן "אמריקאי" בהצלחה

שימוש חכם בזמן, קריאת ההוראות והשאלות "דיבור עם עצמך" ניחוש נכון הם חלק מהטריקים שיעזרו לך לעבור את המבחן.

  1. זמן הוא הנושא החשוב, יש לשים לב אליו.

מספר מרכיבים שיש לדעת במבחן "אמריקאי": ידע מדויק של פרוצדורת הבחינה, כגון: לדעת כמה זמן יש לבחינה, לדעת כמה זמן יש לפתרון כל אחת מהשאלות והאם יש הבדל ניכר בדרגת הקושי בין השאלות. כדי לדעת זאת יש להתבונן במהירות בבחינה לפני שמתחילים להשיב. המהירות היא נושא קריטי במבחנים הסוג הזה אולם אסור לה לבוא על חשבון הדיוק ויש לזכור זאת היטב. יש להבין במדויק מה נשאלת ולענות במדויק על השאלה. לשם כך יש לקרוא את השאלה בדקדקנות ולא "לעשות ויתורים לעצמך" כאילו הבנת את מה שרשום גם בלי שקראת עד הסוף, למדת, הגעת לבחינה, ועכשיו רק נותר לפתור את הבחינה ואל לך לעשות לעצמך הנחות.
הבנת השאלה, הבנת סגנון השאלה היא קריטית כמו גם הכנה פסיכולוגית והורדת מתח עשויה לשפר את מיומנות פתרון הבחינה בכך שמפחיתה את ההפרעות הפסיכולוגיות של הבחינה. זכור, יש לקרוא היטב ולהבין מהן ההוראות, מהי השאלה המדויקת ומהי התשובה הנכונה ביותר מבין האופציות הנתונות. את הטקסט. השיטה להבנה של טקסט נקראת "דיבור עם טקסט", ומומלץ לעשות זאת.

  1. קריאת את ההוראות והשאלות,
    חשוב מה רוצים ממך.

אחת המכשלות הגדלות ביותר בשאלון רב ברירתי ("אמריקאי") נעוצה בהבנה לקויה של השאלות או הוראות הבחינה. מי שאינו מבין את ההוראות או לחילופין חושב שהבינן אך קרא את ההוראות ברשלנות ובפזיזות עלול לשלם על כך בנקודות רבות או בכישלון – וחבל.

ניסוח השאלות נעשה לא אחת על מנת לבלבל ואף להכשיל את אלה שאינם יודעים היטב את חומר לימודם או לחילופין לא קראו היטב את ההוראות. מכאן, מיומנות קריאת ההוראות והשאלות בזהירות ובקפידה היא חיונית.

היה ער לכך שצריך לקרוא את השאלות כפי שהן רשומות ולא כפי שהיית רוצה שיהיו רשומות (אל תמציא שאלות).. הקפד להיות משוכנע שהבנת את השאלה ושהבנת את הטקסט התומך בשאלה ושקראת אותו עד תום בצורה מדויקת אם כי אל תשכח שיש לבצע זאת במהירות.

שים לב למונחי המפתח בשאלה. קרא כל מילה! אל תקפוץ למסקנה ש"אתה כבר יודע את התשובה" לפני שקראת את הטקסט עד תום ווידאת כי הבנת אותו. חשוב לא רק להבין כל מונח שבשאלה אלא גם את הקשרו.

  1. טיפים לשעת המבחן.
  • קרא את השאלה טוב והבן מה דורשים בשאלה.
  • עשה מאמץ רציני בכל שאלה והילחם על כל נקודה.
  • במידה ואינך יודע את התשובה פעל לפי שיטת האלימינציה  (פסילת תשובות לא רלוונטיות או שגויות,פרוט בהמשך) וכך סיכוייך לטעות פחותים.
  • אם נותר זמן בדוק בשנית. כעת שאתה כבר כמעט לקראת סוף הבחינה, המתח ירד וסיכוייך למצוא טעויות שנבעו עקב לחץ גדולים.
  • אם "נתקעת" בשאלה, אל תבזבז זמן, סמן את השאלה, המשך במבחן ואם יישאר לך זמן חזור על השאלה בשנית.
  • בחר בתשובה אליה התכוון כותב השאלה – הוא רוצה לבחון את ידיעתך ויכולותיך.
  • שקול את כל החלופות (התשובות) במהירות ויחס את החלופות לשאלה.
  • השתמש בהגיונך ובידיעותיך.
  • השתמש במידע העולה מהתשובות שאינך סבור כי הן נכונות.
  • אל תעתיק מחברך ייתכן שישנם מספר גרסאות למבחן, מספר גרסאות לשאלות ובמבחנים מסוימים גם גרסאות שונות לתשובות.
  • לסיום חזור לשאלות שסימנת שתחזור אליהם, זה נשמע מצחיק אבל יש תקדים לזה. במבחן קצת לחץ ושוכחים לחזור לשאלה – וחבל.
  1. שיטת האלימינציה.

שיטת האלימינציה בנויה מ-ארבע תשובות שעונות על השאלה ויש לבחור מתוך התשובות את התשובה הכי נכונה. בדרך כלל ישנם שתי תשובות ממש לא הגיוניות ו-שתי תשובות האחרות שדומים מאוד לתשובה הנכונה, לכן יש לשקול היטב את בחירת התשובה. ובמידה ואתה לא רואה שום קשר בין השאלה לתשובה אז לא נותר ברירה אלא לנחש,  אם אתה כבר מנחש אז תנחש חכם.

  1. לפעמים אין ברירה, צריך מזל.

מה קורה כשהגענו ממש לסיום ויש עוד מספר שאלות בהן מתלבטים ולא יודעים מה לבחור. שואלים כיצד לנחש?

גם כאן יש פילוסופיות רבות, אך אין מדע מדויק ומומלץ, ואין משהו שניתן להתבסס עליו.

מזל – לפעמים גם צריך מזל לא רק ידע.

 

קרא עוד

הדברים שמראיינים אינם אוהבים

align=center>

אתה יושב מול המראיין, מרגיש שהראיון מתקדם בצורה טובה, אומר לעצמך כנראה מצאתי חן בעיני המראיין כאשר לפתע חל שינוי קיצוני לרעה בדרך בה הדברים מתנהלים. מה קרה? יכול להיות שעשית את אחד הדברים השנואים על המראיין, אחד מהדברים האלה שגוררים, באופן אוטומטי, תגובה שלילית.

לפניך שבעה מהדברים האלה, שנמסרו על ידי מראיינים מנוסים, בצרוף כמה עצות שלנו כיצד להימנע מהם.

  1. ריחות: יותר מדי ריח טוב עשוי להיות דבר רע.

להתכונן לראיון זה לא כמו להתכונן לפגישה רומנטית.

"היה לי ראיון עם אישה אחת ששמה על עצמה כמויות מוגזמות של בושם (אותו הבושם בו חברתי לשעבר נהגה להשתמש) בדיוק לפני שהיא נכנסה לחדרי ששימש לי לקיום ראיונות. ריח הבושם היה עז ביותר והעלה אצלי זיכרונות לא נעימים."

  1. תקשורת מועטה מדי גורמת רוגז למראיין.

מרואיין שתקן אשר צריך ל"חלוב אותו".

"הדבר שהכי מרגיז אותי בראיונות הוא כאשר המרואיין שלי אינו מדבר, שותק- צריך לדובב אותו. אני מנסה להציג להם שאלות פתוחות ולגרום להם לתת תשובות ארוכות יותר, אך ללא תועלת הם עונים בכן ולא. אפילו אמרתי לכמה מהמרואיינים שלי שאני זקוק ליותר מידע מהם, כדי שיהיה לי מושג על הרקע שלהם על הניסיון שלהם – וגם זה לא עזר. אני תמיד מסיים את הראיון בהכרזה: 'עכשיו זהו תורך לשאול אותי שאלות', ועדיין, ללא תוצאות. אין להם שאלות. ובכן, בסדר – הבא בתור!"  לכן הגיעו לראיון מוכנים לענות על שאלות ולדבר על עצמכם.

  1. תקשורת רבה מדי עלולה לגרום לך נזק.

מועמדים שמקשקשים ורק מדברים ולפעמים אף ללא קשר לשאלות הם אלה שמעצבנים מראיינים בשיחות עם מעסיקים לא אחת נתקלתי בסיפור מעין זה: "בשבוע שעבר ראיינתי מועמדת והצגתי לה שאלה אחת. בתשובה אותה מועמדת דיברה ודיברה ודברה במשך 35 דקות ללא הפסקה. לא יכולתי להפסיק אותה. לבסוף נאלצתי לומר לה 'בואי נסיים את זה' וקמתי ממקומי בעוד היא ממשיכה לדבר. ניגשתי לדלת המשרד ופתחתי אותה. היא עזבה, כשהיא ממשיכה לדבר בעוד היא יוצאת בעד הדלת. נו באמת כך אפשר לתקשר ?"

מהו הלקח? עליך להישאר מרוכז ולענות על שאלות שאתה נשאל בפחות משתיים עד שלוש דקות. פשוט, קצר ולעניין.

  1. חוסר ריכוז: גורם לך לאבד את המראיין.

לרוב המועמדים פשוט מבוהלים מדי או מתרגשים מדי מכל התהליך או פתאום נזכרים לענות על תשובה של שאלה קודמת, לקשר בין תשובה שניתנת לשאלה אחת עם תשובה קודמת – ולהציג שאלות למטרת הבהרה או כהמשך לתשובה שניתנה – מראה לי כי המועמד בטוח בעצמו וכי הוא חושב על התמונה המלאה ולא פשוט מתייצב לחקירה.

  1. להימנע מקשר עין: הדרך לאבד הצעת עבודה.

אנשים אשר אינם יוצרים קשר עין אפילו פעם אחת במהלך כל הראיון משדרים אי נוחות וחוסר אמינות. להלן דבריה של מנהלת משאבי אנוש בחברה מצליחה בארץ:

"אני מבינה שיש אנשים שהם ביישנים, אך לא להביט בי אפילו פעם אחת – הם מביטים למטה, מביטים סביב, לכל מקום, רק לא עלי, במשך כל הראיון. אני מוצאת את ההתנהגות הזאת מרגיזה ביותר. אני גם נוטה לא לסמוך על אדם אשר מסרב להביט בי לאחר שהצגתי לו שאלה."

אם לא נוח לך להביט בעיניו של בן שיחך, הבט ב"עין השלישית" שלו, שנמצאת בדיוק מעל הנקודה שבין שתי עיניו.

  1. סלנג ושפת רחוב: השאר אותם ברחוב.

כישורי תקשורת גרועים, דיבור כאילו אתה בין החברה עשויים לעתים להרגיז מראיינים רבים. אני מתכוון לא רק למידה בה הדיבור שלהם הוא קולח, אלא יותר לשימוש שלהם בשפה. לעגה ולשפת רחוב פשוט אין מקום ברוב סביבות העבודה. כמו כן, מועמדים אשר אומרים "אמממ", "כאילו" ו-"אה" אחרי כל שתי מילים מאבדים את תשומת הלב של המראיין מהר מאוד.

  1. הונאה: שקרים קטנים מותירים רושם משמעותי כמובן לא חיובי.

אחד הדברים שמפריעים לאנשי כוח אדם ומראיינים יותר מכול הוא מועמדים שאינם ישרים לגמרה. שקרים קטנים הם נפוצים מאוד בעולם ההשמה המקצועית. זה כולל העדר שיתוף פעולה מלא במסירת מידע רלוונטי, ייפוי ההישגים של המועמד ואף ניפוחם, הסתרת עובדת קיומם של מקומות עבודה קודמים מסוימים או התמדה בתהליך הקבלה בלי שתהיה למועמד כל כוונה לסיים אותו. בניית אמון במהלך הראיון היא דבר חיוני לצורך קבלת הצעת העבודה.

לסיכום:

  • ריחות
  • תקשורת מעטה
  • תקשורת רבה
  • חוסר ריכוז
  • להימנע מקשר עין
  • שפת רחוב (סלנג)
  • הונאה ושקרים

עבדו על הנושאים האלה, והדרך שלכם לעבודה סלולה.

 

קרא עוד

בעיית הווי החברה

align=center>

"אני לא רוצה חנפנים סביבי. אני רוצה שכולם יגידו לי את האמת בפנים, אפילו אם זה יעלה להם במשרה שלהם".

סמואל גולדווין

קורה פעמים רבות לאחר שהתקבלת לעבודת- חלומותיך, המשרה, המשכורת וההטבות הכרוכות במשרה היו בדיוק הדברים שרצית. אך לאחר ששככה ההתלהבות הראשונית, אתה מגלה שהעבודה הפכה לשוחקת ומשמימה, בדיוק כמו בעבודה הקודמת שלך. אם כי אתה לא יודע בדיוק מה השתבש, דבר אחד אתה יודע לבטח: לא לך נוח בעבודה החדשה שלך.

מה השתבש?

איתן, לא התאים לתרבות העבודה בחברה, דבר שאינו מפתיע, בהתחשב בעובדה שתרבות העבודה – האמונות, הגישות וצורות ההתנהגות שמאחדות את העובדים בה – היא לעיתים קרובות בלתי מוצהרת, ואינה רשומה בשום מקום.

צעד ראשון שיש לעשות כאשר רוצים לגלות אם אתה ומעסיק פוטנציאלי שלך מתאימים זה לזה, הוא לבדוק אם אתה מתאים לתרבות העבודה הנהוגה בחברה בה אתה מעוניין לעבוד. האם אתה מעוניין בחברה המתייחסת בהבנה ומתחשבת בבעלי משפחות? במקום בו תוכל לממש את עצמך חברתית, ולא רק מקצועית? חברה בה מושם דגש על האיזון בין החיים הפרטיים לבין העבודה?

דע מה אתה רוצה לפני שאתה נכנס לראיון. אם אינך מכיר אדם שכבר מועסק בחברה, המראיין שלך עשוי להיות מקור המידע היחיד שלך, כך שעליך להציג לו שאלות מהתשובות להן תוכל ללמוד כיצד זה באמת יהיה לעבוד בה. שים לב למידע שהמראיין מוסר לך במילים ובפעולות שלו, בין אם במכוון ובין אם לא במכוון.

נסה להציג שאלות כאלה במהלך ראיון העבודה הבא שלך, כדי לראות איזה מידע הן חושפות אודות תרבות העבודה בחברה אליה אתה עשוי להצטרף בקרוב.

האם יש לחברה מערכת ערכים תרבותיים מוצהרים?

חברות מתקדמות מודעות להשפעה שיש לתרבות העבודה, והושקעה בהן מחשבה בנושא הערכים אותם מעונינים בעליהן לקדם בארגונים שלהם. אם אין לחברה כל ערכי-תרבות כתובים, בקש שיתנו לך לראות את הצהרת העקרונות שלה, שעשויה גם היא לספק לך תבונות בנושא זה.

מה נדרש מאדם כדי שיצליח בארגון הזה?

אילו מאפיינים אישיים מחפש המראיין? נטייה לקחת סיכונים? רוח של יזמות? אדם שעובד היטב בצוות? שים לב לתכונות האישיות אשר זוכות לעידוד ומתוגמלות בחברה וחשוב מה זה אומר על תרבות העבודה בה. הצגת שאלה זו בשלב מוקדם בראיון מאפשרת לך גם כן לשלב אותן תכונות המבוקשות על ידי המראיין לתוך תשובותיך.

אילו הישגים של העובדים מוערכים על ידי החברה?

התשובה לשאלה זו תשקף את הדברים אותם החברה מעריכה ומתגמלת – במיוחד אם החברה נותנת מענקים מיוחדים מלבד אלה הרגילים הניתנים עבור מכירות ואיכות השירות הניתן ללקוחות.

 

האם אתה יכול לתאר את סביבת העבודה בחברה?

שים לב לשמות-התואר בהם משתמש המראיין. על אילו היבטים של העבודה הוא בוחר לדבר – האחווה בין העובדים, ההזדמנויות לפיתוח הקריירה או ארוחות הבוקר הניתנות חינם לעובדים?

מהי תכיפותן של ישיבות העובדים בחברה?

האם ישיבות מתקיימות בחברה מדי שבוע? מדי חודש? מדי שנה? מי נוכח בישיבות? מה זה אומר על העדיפות שההנהלה נותנת לעדכון העובדים במתרחש?

למי החברה נותנת חסות ובאילו פעילויות של עזרה לציבור היא לוקחת חלק?

האם החברה תומכת בתוכניות כגון "הביאו את הבנות שלכם לעבודה" ומעודדת את עובדיה להשתתף בהליכות או מרוצים למטרות צדקה, או שמא היא נמנעת מפעילויות כאלה? האם נוח לך עם הפעילויות בהן החברה תומכת חברתית?

כמו כן, שים לב לסוג השאלות ששואלים אותך. האם שאלותיו של המראיין מעודדות תשובות שיחשפו את הערכים שלך ואת ציפיותיך? אם החברה היא בעלת ערכים חברתיים מוצהרים, האם השאלות האלה משקפות אותם? האם מעסיקה את המראיין שאלת היחסים בין העובד למעביד?

לבסוף, אל תעזוב את בניין החברה מבלי לסקור תחילה את סביבותיך. כמה מבטים על המשרד בו רואיינת יכולים לספק לך המון מידע חשוב על תרבות העבודה בחברה, כגון:

המבנה הפיסי

האם העובדים הבכירים עובדים בתאי-עבודה זהים לאלה של שאר העובדים, או שמא במשרדים מפוארים? האם יש חדרים מיוחדים המוקצים לצוות, לצורך עבודה שיתופית או סיעור מוחות? האם מבנה החדרים והמשרדים מעודד אינטראקציה בין המחלקות השונות, או ההפך?, האים סביבת העבודה אוהדת או לוחצת?

מה תלוי על הקירות?

כיצד נראים חדר-המנוחה וחדר הקבלה? דברים כגון תמונה קבוצתית של חברי קבוצת הכדורגל של החברה, דפי הרשמה לפעילויות חברתיות שונות או הזמנה פתוחה לשיעור יוגה מראים כולם כיצד ייראו חיי היום-יום שלך בחברה.

ההתרשמות הכללית שלך מהמקום

בהתחשב בכל הידע שאספת על החברה, החל בנוהגי הלבוש וכלה בתנאי השכר, האם אתה יכול לראות את עצמך עובד שם? מהי תחושת הבטן שלך בנוגע להצטרפותך העתידית לחברה?

אם כי אתה יכול להתמודד עם עבודה בחברה שתרבות העבודה שלה אינה תואמת את אופייך והעדפותיך, למה לך לסבול תנאים בלתי -נעימים בזמן שאתה יכול לשגשג במקום אחר? עבור אנשים רבים, עבודה היא יותר מסתם משכורת. זהו המקום בו הם מכירים חברים חדשים או פוגשים את בן\בת זוגם לעתיד, בו הם מעבירים את רוב שעות הערות שלהם ושלפיו הם מגדירים את זהותם האישית. אם כן, וודא כי זוהי לא רק חברה בה תוכל לעבוד, אלא שזו גם חברה שטוב לך לעבוד בה.

קרא עוד

בוגרי אוניברסיטאות ומחפשי עבודה שעברו הסבה מקצועית

align=center>

מה עושים כשכל מקומות העבודה רוצים ניסיון בתחום שאתה מעוניין לעבוד ואין לך?

האם לא עדיף למעסיק לקחת מישהו בלי ניסיון ולעצב אותו כמו שהוא רוצה? שאלות כאלה ורבות שואלים עצמם מחפשי עבודה רבים אשר סיימו את לימודיהם באוניברסיטה. או רבים אחרים שעברו קורסי הסבה מקצועית לעבודה בתחומים חדשים.

זה הרי ידוע כי אף אחד לא נולד עם ניסיון – ניסיון רוכשים.

אנשים שעוסקים בתחום אותו הם למדו לא קיבלו את הניסיון עם סיום לימודיהם הם עבדו קשה מאוד כדי לרכוש את הניסיון. אני כשהתחלתי בעבודתי כמהנדס תוכנה, לא היה לי כל ניסיון בתחום,  לקח לי 6 שנים תמימות בהן עברתי מעבודה לעבודה על מנת להתמקצע במספר תחומים ולרכוש ניסיון רלוונטי.

בכל מקום עבודה אליו הגעתי הייתי צריך להוכיח את עצמי מחדש ולהראות שאני פרודוקטיבי ולנצל כראוי את הזדמנות שנתנו לי ע"מ להוכיח את עצמי.

בשנים אלו לא אמרתי נואש –

אף כי עבדתי בחברות הזנק, בסביבה טובענית עם בוסים וראשי צוותים לחוצים ביותר, עם בעיות קשות בתקשורת בין אישית.

ואף על פי שעבדתי בשכר נמוך מהמקובל לעובדים בתחומים אלו.

ידעתי שהסטאז' שהנני עובר משחק לטובתי. הרי בכל מקום שבו עבדתי הצלחתי יפה ושדרגתי את עצמי מבחינה מקצועית. יתרה מכך למדתי לקחת את עבודתי בפרופורציות נכונות ולא להתרגש מטעויות או מאנשים קשים. הרי זהו הטבע האנושי לטעות ואם לא היו טעויות לא היה צורך בכלכך הרבה מהנדסים…

השאלה איך אתה מתמודד עם בעיה, וכיצד אתה ניגש אליה ופותר אותה.

בתקופת היותי ירוק הדבר החשוב ביותר לנגד עיני הוא לצבור ניסיון.

כאשר אתה ירוק אתה לומד הכי טוב, לבסוף אתה מבשיל, כשאתה בשל אתה בשיא, מכאן ניתן רק לנבול. לכן כשנוח לי במקום עבודה – עושה את אותם הדברים…  גם היום אני מחפש לברוח מהנוחת ולהתחיל במקום חדש, בו אני יכול ללמד, לגדול ולצמוח.

ובכן קצת סטיתי מהנושא.

אסכם בנקודות, והעלה בפניכם את הצעדים שיש לנקוט ע"מ למצוא עבודה בדרך המהירה ביותר כשאנו ירוקים.

שכר ותנאים נלווים:

לשכר אין משמעות בתקופת הסטאז', הכוונה לכל המקצועות גם לאלו שבהם לא נדרשת תקופה של סטאז'. כלומר כעובד מתחיל אני חייב להתפשר על השכר והתנאים הנלווים. אני צריך לראות ולהתייחס למקום עבודה כאל המשך ללימודים, בית הספר. וללכת על מקום עבודה שייתן לי להתפתח בדרך הטובה ביותר.

 

מקומות עבודה:

רצוי להתחיל את הקריירה במקומות עבודה גדולים ומסודרים. במקומות אלו הינך יכול ללמד על נהלים ודרכי עבודה נכונים. וכן להיכנס לפרויקטים גדולים בשלבים, והעיקר ללמד תמיד מהוותיקים שבמחלקה. מקומות עבודה אלו בד"כ פחות רגישים לטעויות של מתחילים. אתה יכול להשתלב בצוות בהדרגה לקבל משימות לפי יכולת ההתקדמות האישית שלך. כמובן שגם כאן מצפים ממך לתת התפוקה במהירות המרבית. ולהשתלב בצוות הכי טוב שאפשר. אך בארגונים גדולים תוכל ללמד את המקצוע ואת סביבת העבודה הנכונה.

השתלבות במקצוע:

נניח שסיימת את לימודך כמהנדס תוכנה ואתה מעוניין להשתלב בחברה בצוות פיתוח מוביל. ובכן סביר להניח שרוב החברות לא יזנקו על מועמדים חסרי ניסיון למשרות פיתוח. לכן תשקול גם את האפשרויות להשתלב בצוות בדיקות אשר מפתח כלי בדיקה וכותב יישומים שונים ולא רק מריץ אפליקציות. כמו כן תחפש להשתלב בצוות המבצע בדיקות בתחום בו הינך מעוניין להתמקצע. (תקשורת, בסיס נתונים, מערכות משובצות וכו').

דוגמא נוספת במידה וסיימת ללמוד סייעות שיניים כדאי גם לחפש עבודה בתור מזכירה במרפאת שיניים, ומשם תסללי לעצמך את הדרך הלאה, תמיד יכול להיווצר מצב שבו יצטרכו סייעת שיניים במרפאה, ואת כבר נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון. כמו כן במידה ולמדת רפואת שיניים אפשר להתחיל לעבוד בתור סייעת ולהתנסות במקצוע וכך הלאה… זה לוקח זמן אבל תמיד עדיף להתחיל.

 

חיפוש עבודה:

ישנם דרכים רבות לחפש עבודה מלבד למודעות הדרושים בעיתון.

רצוי לפנות ללוחות דרושים באינטרנט ואף להיעזר בחברות כ"א ייעודיות למקצוע מסוים. (רפואה, טכנולוגיה, משפטים, הייטק ועוד). הישועה יכולה לבוא מכל כיוון אפשרי.

עצה אישית כדאי להציף תמיד ובכל הזדמנות את העובדה שאנו מחפשים עבודה, לעיתים קרובות קורה שתוך כדי שיחה מקרית עם מכר תצוץ בפנינו הזדמנות להציע את מועדותינו למשרה פנויה במקום עבודה.

לסיכום:

יש לזכור כי מצב של חוסר עבודה הוא דבר טבעי וכל מקצוען היה פעם טירון ירוק שהחל את דרכו בחיפוש משרה מתאימה. לכן אל לנו  לשקוע בדיכאון. יש לנצל את הזמן ה"מבוזבז" ולפתח בו תחביבים, לשמור על כושר ולהתמיד בפעילויות מגוונות כגון ריצה הליכה או כל דבר שיעזור לך לשמור על השפיות, ולהוציא אנרגיות שליליות.

 

קרא עוד

אל תדבר יותר מדי

align=center>

מתת הדברת יכולה להפוך לקללה במהלך ראיון. אתה יכול לגרום לעצמך להפסיד את העבודה רק על ידי כך שתרבה בדברים.

"את הכתוב אפשר למחוק, אך את הנאמר אין להשיב".

הוראציוס

חשוב לזכור כי מראיינים הם רק בני אדם, ותשומת הלב שלהם נוטה לרדת ככול שאתה ממשיך לדבר. הבנת עניין זה במלואו היא קריטית לתקשורת יעילה במהלך הראיון. כאשר מראיין מבקש ממך לספר על עצמך התשובה שלך צריכה לארוך פחות משתי דקות,.מדוע?

ובכן תשומת ליבו של המראיין תהיה נתונה לך למשך כ-120 שניות בלבד.

טווח תשומת הלב של המראיין הממוצע
נראה בערך ככה:

  • כאשר אתה מתחיל לדבר, המראיין מאזין בתשומת לב כמעט מלאה.
  • לאחר כ-10 שניות הוא מתחיל להיות מרוכז פחות בדבריך.
  • לאחר כ-30 שניות הוא מתחיל להביט בשפת גופך ופחות בדבריך.
  • לאחר כ-60 שניות מחשבותיו מתחילות לנדוד, והוא מקדיש לך פחות ממחצית מתשומת הלב שלו. הוא מתחיל להציג לך שאלות בנוגע לתשובתך, או מתחיל לנסח בראשו את שאלתו הבאה.
  • לאחר שדיברת במשך כ-120 שניות ללא הפרעות, המראיין כמעט שאינו מאזין לך כלל.

כמעט שלא ניתן להסיק מהי רמת תשומת הלב של המראיין, בגלל שרובם מתורגלים להניד בראשם ולומר "הממממ", "כן", "אההה" וכ"ו בעודם מביטים בך, כל זה במאמץ להסוות את העובדה שמחשבותיהם נודדות. ככול שתאריך לדבר ללא הפרעה, קטנה תשומת הלב שאתה מקבל מבן שיחך. לכן, כאשר אתה נותן תשובה ארוכה אשר מובילה למסקנה רבת חשיבות, לרוב המראיין כבר אינו מאזין לך כאשר אתה מגיע לעיקר. זה חשוב במיוחד כאשר אתה מגיב לבקשתו של המראיין לספר לו אודות עצמך, מאחר ויש גבול למה שאתה יכול לומר בנושא, ואתה לא יודע על איזה חלק מהרקע שלך המראיין מעוניין ללמוד יותר מכול.

לשאלות שלך יש חשיבות מכרעת

לקראת סוף התשובה שלך, חשוב מאוד לשמור על מעורבותו של המראיין באמצעות הצגת שאלות.

מראיינים מנוסים ישאלו שאלות בנוגע להתנהגותך באירועים מסוימים, ויבקשו ממך להביא דוגמאות ספציפיות מניסיון החיים שלך. במצבים כאלה התשובה שלך יכולה בקלות לקחת הרבה יותר מ-90 שניות. במקרים כאלה שלב בתשובתך שאלות כגון: "האם זוהי רמת הפירוט בה אתה מעוניין?" או "האם זוהי סוג הדוגמא בה אתה מעוניין?". גישה זו מסייעת לעורר מחדש את ענינו של המאזין שלך, ומקדמת תקשורת דו-כיוונית.

הדבר שמרשים מראיינים ביותר הוא השאלות שלך, כך הוא לומד עליך, כך הוא מנסה להכיר אותך יותר. מכול ניסיונות שיווק עצמי אחרים. "הדבר שבאמת מאכזב מראיינים הוא כאשר בסוף הראיון המראיין שואל את המרואיין: האם יש לך שאלות כלשהן אלי? והמרואיין עונה: לא, אני חושב שענית על כל השאלות שלי ובכך העניין מסתיים. זה פשוט מאוד מתסכל.

הצגת שאלות למראיין יכולה לתת לך גם יתרון אסטרטגי. אנשים מאוד אוהבים לדבר על עצמם. כך שאם אתה כמועמד יכול לגרום למראיינים לדבר על עצמם, זה נותן לך יתרון.

מטרותיך בראיון הן להבטיח כי אתה מובן ולהציג את הכישרונות שלך בצורה הטובה ביותר האפשרית. יצירת תקשורת דו-כיוונית עם המראיין על ידי הצגת שאלות עוזרת לך להבטיח כי הם מקשיבים לך בזמן שאתה משיב על שאלותיהם.

 

קרא עוד

איש מכירות הגדרת התפקיד

align=center>

"אנו נוטים לשפוט הצלחה על פי גובה המשכורת וגודל המכונית במקום לאמוד אותה על פי איכות השירות ויחסי האנוש שלנו"

מרטין לותר קינג

זומנת לראיון איש מכירות למה מצפים ממך?

ובכן מכירות זה לא עוד מקצוע זה המקצוע. היום זה לא סוד, פשוט צריך ללמד איך למכור?

הכישורים המתמחים החשובים ביותר הם מכירות והבנת השיווק. היכולת למכור – כלומר ליצור קשר עם אדם אחר, לקוח, עובד שלכם, הבוס, בני הזוג או הילדים – היא המיומנות הבסיסית הדרושה להצלחה אישית. כישורי תקשורת כגון: כתיבה, דיבור ומשא ומתן חיוניים לחיי הצלחה.

(מתוך אבא עשיר, אבא עני של רוברט ט.קיוסאקי)

 

מכירות זה לא מקצוע פשוט, בנוסף להבנה עמוקה ורחבה על המוצר שאתה משווק, אתה גם מחויב להבין לעומק את צרכי הלקוחות וכיצד המוצר שלך יכול להשתלב ביעילות מרבית במערכות שלהם. וכיצד הוא עונה על הדרישות של הלקוח.

מאיש מכירות מצפים לדברים הבאים:

  1. נדרש אדם שיש לו כושר ניהולי (ניהול של תחום או אנשים).
  2. נדרשת יכולת וניסיון מכירתי קודם.
  3. נדרש ניסיון ויכולת של נתינת שרות, נדרש ממך להיות מוכן לשרת. רצון תמידי לתת מעצמך את המידע.
  4. נדרש ממך לשמור תמיד על סבר פנים נעים ולהיות סובלני.
  5. נדרש ממך להיות מנומס.
  6. נדרש ממך להראות ייצוגי ולהתלבש בצורה אסתטית.
  7. נדרש ממך להקרין אמינות ושכנוע, כדי להיות מסוגל לשכנע ולמכור.
  8. נדרש ממך להיות איש שיחה חברותי בהתאם לסוג הלקוח.
  9. לא לשכוח את התפקיד- למכור!

לעתים, בראיונות שיערכו לאנשי מכירות יבצעו המראיינים סימולציה. תהליך מכירתי שבו אתה המועמד לתפקיד צריך למכור פריט כלשהו ולהוכיח שאתה אכן בעל ניסיון מכירתי ובעל יכולת שכנוע.

ישנם מספר חוקים בסיסיים בתהליך המכירה, המחייבים כל איש מכירות:

  1. אתה לעולם לא משקר.
  2. ללקוח מותר לשקר כמה שהוא רוצה.
  3. מי שמסביר את יתרונות המוצר הוא – הלקוח.
  4. מי שמעלה את ההתנגדויות למוצר הוא – המוכר.
  5. אין מושג שנקרא סגירה – יש פתיחת מערכת יחסים. למעשה גם אחרי המכירה אתה בקשר תמידי עם לקוחותיך תמיד מוכן לפתור בעיות או להפנות אותם לאנשים טכניים בחברה.

שאלות בתהליך המכירה:

  • מי ששואל את השאלות – שולט בשיח המכירה
  • תן ללקוח להתבטא
  • אל תשלים משפט או רעיון של הלקוח
  • ערב את הלקוח בשיחה
  • תשאל שאלה אחת והמתן לתשובה
  • בשיח המכירה הלקוח מדבר 70% מהזמן

הקשבה אפקטיבית:

  • הקשב בכדי להבין, לא להתנגד
  • הראה ללקוח כי אתה מקשיב בנימוס
  • רשום הערות
  • קח בחשבון כי דברי הלקוח חשובים
  • הראה ללקוח כי הנך מקשיב ע"י חזרה על דברים שאמר
  • הקשבה אפקטיבית זו מיומנות נרכשת, ע"י שאלות נלמד לענות על צורכי הלקוח

התנגדויות:

את ההתנגדויות ניתן לסווג למספר תחומים:

התנגדות למוצר, התנגדות לחברה, התנגדות למוכר, התנגדות למחיר והתנגדות לצורך.

  • התנגדויות מקורן באי הבנת הנושא ע"י הלקוח
  • התנגדויות הן איתותי קניה
  • לקוח אשר מעלה התנגדות – רוצה מידע – אומר במילים אחרות "תן לי נימוקים טובים יותר כדי שאשתכנע".

טיפול בהתנגדויות:

  • קבל התנגדות בברכה
  • טפל בהתנגדות עם הופעתה
  • אל תגדיל התנגדות
  • אל תראה התנגדות כדבר אישי
  • השאר רגוע
  • הקשבה אפקטיבית
  • אל תיקח התנגדות באופן אישי
  • הכל את הנאמר ע"י הלקוח
  • השתמש בשאלות כדי להבין את נקודת המבט של הלקוח
  • הפגן אמפתיה לא סימפטיה
  • סגור: צא מנקודת הנחה שתשובתך מספקת המשך במכירה במטרה לסגור את העסקה.

הסגירה – פתיחת מערכת יחסים.

לשיח מכירה טוב – חייבת להיות סגירה עם עוצמות !

זהו השלב בו אין אנו צריכים לעסוק בהוכחת כדאיות אלא, בהנעת הלקוח לקבל את המוצר שלנו.

כדי לבצע סגירה טוב יש להתרכז בשני נושאים:

  • העיתוי.
  • הטכניקה.

מניעי הרכישה של הלקוח יכולים להיות הגיוניים או רגשיים . טכניקות הסגירה צריכות להיות מבוססות על ההיגיון והרגש כאחד.

שגיאה נפוצה: סגירה מוקדמת כשהלקוח לא בשל או שהמוכר לא טיפל בכל ההתנגדויות כשהלקוח בשל לסגירה – אל תתעכב.

קרא עוד

איך להתקבל לחברה שאתה רוצה?

align=center>

"אני מאמין גדול במזל. ככל שאני עובד קשה יותר, ככה יש לי יותר ממנו"

תומאס ג'פרסון

  • סיימתי ללמוד ויש לי ניסיון רלוונטי מספק ואני רוצה לעבוד בתחום הייטק אצל מעסיק מסוים, שאני חושב שאוכל ללמוד ממנו דברים חדשים או לחלופין אני מאמין בחברה מסוימת שיש לה מוצר מעולה, ואפשריות לצמוח ולהתפתח. ופשוט אני מאד רוצה להתקבל לחברה זאת.
  • אין לי בעיה לכאורה גם לרדת בתפקיד אותו אני ממלא כיום, אני מוכן להתפשר גם בשכר.
  • אני רוצה לשלוח למעסיק מכתב, ולהתקשר אליו.
  • האם זה מקובל? מה הנוסח? איך עושים זאת?
  • ובכן, אין כאן עניין של מקובל או לא מקובל.
  • כולנו יודעים כי אם לא מנסים לא מצליחים, נכון שאם מנסים לעיתים טועים, אך הטעות הכי גדולה שלנו היא אי העשייה. בדרך זו אפילו לא למדנו.

מה כבר יש לך להפסיד?

אני בטוח כי אם תתנסח בצורה מכובדת ותרבותית האדם אליו מכוון המכתב יעריך את זה ויחזיר לך תשובה. תשובה חיובית או לא זה כבר קשה לנחש, ותלוי לא במעט גורמים כגון מצב החברה, והאם היא בכלל מגייסת עובדים?

לדעתי:

  • תנסח את הסיבות למשלוח המכתב.
  • תפרט אודות הניסיון שלך?
  • היכן עבדת?
  • מה התפקידים שהיו לך?
  • תרחיב על תחום ההתמחות שלך?
  • המכתב חייב להיות מנוסח בצורה מכובדת ותרבותית.

ולשאלה נוספת באותו עניין.

נרשמתי במספר חברות השמה, ונמסר לי מחברת ההשמה את שם החברה שמעוניינת לזמן אותי לראיון וכן הגדרת התפקיד.

כיוון שאני ממש מעוניין להגיע לראיון עבודה, חשבתי לקדם את הסיכויים שלי ולדבר באופן אישי עם מנהל משאבי אנוש בארגון. האם זה יפגע יותר מאשר יועיל או ההפך?

במקרה זה מיותר לפנות לחברה על מנת לזרז את זימונך לראיון העבודה.

היות והפנו אותך דרך חברת השמה, אתה לא צריך לנהל קשר ישיר עימם. אלא דרך חב' ההשמה בלבד. תחכה מספר ימים ותתקשרי לחב' ההשמה ותברר עימם מה קורה בנוגע לזימונך לראיון. ככה לא תישאר באי ודאות.

יש לזכור שלחברה אליה הופנית יש מן הסתם את הלוח זמנים שלה להזמנה לראיונות, והם כבר ייצרו איתך קשר כשנוח להם, ע"מ לתאם עימך את המועד.

אין טעם לנסות להתקשר ולקבוע ראיון, שכן יש להתחשב בלוחות הזמנים ואילוצים שונים של המראיין בחברה שאותם אינך יודע כלל. אני ממליץ שתחכה בסבלנות, תתכונן ותכין את עצמך לראיון העבודה.

 

ראיון עבודה טלפוני?

כיום העולם הפך להיות כפר גלובלי קטן וחברות קטנות וגדולות כאחד מגייסות עובדים מרוב המדינות בעולם שיש עימם קשרי סחר/עבודה בין המדינות. חברות רבות מחפשות לגייס את העובדים הטובים, המצטיינים והכישרוניים ביותר לכן חברות אלו משקיעות ואף פותחות נציגויות וסניפים במדינות רבות. ישנם חברות שלא כלכלי עבורם לפתוח נציגות במדינה אחרת, אי לכך חברות אלה יוצרות קשר אם חברת השמה בארץ המאתרות מועמדים מתאימים ומבצעות את ראיון העבודה מול החברה בחו"ל.

ההליך הוא פשוט למדי, חברות מחול יוצרות ראיון ראשוני טלפוני במשרדי חברת ההשמה בארץ עוד לפני שמחפש העבודה מוזמן לראיון במשרדי החברה בחו"ל.

המועמד נקרא לראיון בחברת השמה בארץ  מושיבים אותו בחדר מול טלפון וברוב המקרים יש "וידאו קוננפרנס" (זהו צג מסך אשר רואים אחד את השני קשר לוויני בין החברה בחו"ל לחברת ההשמה בארץ). ויוצרים קשר עם החברה בחו"ל ומתחיל הראיון.

השאלה הנשאלת היא, האם על סמך ראיון בשפה שאינה שפת האם שלנו ועוד ראיון בטלפון יש מספיק ע"מ לקבוע האם אנו מתאימים למשרה זו או אחרת? מלכתחילה הראיונות האלו קשים, השפה אינה שפת האם שלנו ועל אחת כמה וכמה בראיון טלפוני, שאנו לא תמיד מבינים כל מילה שהצד השני אומר.

ובכן, התשובה היא כן.

על מנת לעבוד בחברה הממוקמת בצד אחר של הגלובוס, אנו חייבים לשלוט לא רק במקצוע, אלה גם בשפה ויתרה מכך אף להכיר את המנהגים ודרך ארץ של תושבי המקום בו אנו מתעתדים לעבוד. חלק ניכר מקליטתו של העובד הוא השתלבותו בחברה. ע"מ להשתלב בחברה בחו"ל, אנו חייבים להכיר את השפה על בוריה. וגם אם הפסדנו מילה או שתיים תוך כדי הראיון אנו צרכים להבין על מה המראיין מדבר, או לבקש ממנו בנימוס שיחזור על דבריו.

 

איך עושים זאת?

אנו חייבים להיות בטוחים כי זה הצעד שאנו רוצים לבצע. עבודה בחו"ל מובילה לשינוי מהותי בכל דבר בו היינו מורגלים עד עתה. (שפה, סביבה חדשה, אנשים, מכרים/חברים משפחה). ניחשף להרבה דברים חדשים יחד עם זאת הרבה דברים אחרים שהיינו מורגלים אליהם יחסרו לנו.

כדאי לערוך טיול מקדים באזור בו אנו מעניינים לעבוד. ע"מ להכיר סביבה, אנשים…

חובה לשלוט בשפה, אם באמצעות קורס מתאים או חשיפה גבוהה יותר לשפה הנדרשת, הדרך הטובה ביותר היא תוך כדי טיול באזור.

לסיכום:

יש להתייחס לראיון טלפוני עם חברה זרה, כאל ראיון ראשוני עם מעסיק בארץ המעוניין להכיר ולהתרשם מאיתנו בכלליות, לפני זימונינו לראיון במשרדי החברה בחו"ל.

 

קרא עוד

איך להתנהג בראיון שרות לקוחות ומכירות

align=center>

זומנת לראיון שרות לקוחות מה עושים?

שרות לקוחות או/ו שרות לקוחות טלפוני, מנהל דלפק, מכירות פרונטאלי. לכל התפקידים האלה דרושה הכנה מיוחד.  אעשה ניתוח של הגדרת התפקיד וממנה נגזור את מה שצריך:

אדם שמתפקד בדלפק מכירות פרונטאלי – עוסק למעשה במתן אינפורמציה על המוצר. יש בזה גוון של מכירה פרונטאלית בצירוף מידע טכני שיש להכיר/ ללמוד ובצירוף מתן שירות לשאלה/ תהייה/ תקלה וכו.

המילים דלפק מכירות – יש צורך בניסיון מכירתי.

המילה פרונטאלי – מגדירה בתוכה מתן שירות ללקוח.

המילה מנהל – אם התפקיד הוגדר מנהל דלפק – כלומר נדרש לדעתי גם כושר החלטה ברגע כדי לא לפספס מכירה. ייתכן שיש גם ניהול של אנשי מכירות מתחת, אך לא בטוח.

מכירה ושירות מחייב מראה ייצוגי. כלומר מראה שמשדר אסתטיות, נעימות, הרבה חיוך והחשוב כושר מכירה.

מכל האמור לעיל מה נדרש…

  1. נדרש אדם שיש לו כושר ניהולי (לא ברור אם ניהול של תחום או אנשים).
  2. נדרש ניסיון מכירתי קודם.
  3. נדרש ניסיון ויכולת של נתינת שרות, נדרש ממך להיות מוכן לשרת. רצון תמידי לתת מעצמך את המידע.
  4. נדרש ממך לשמור תמיד על סבר פנים נעים.
  5. נדרש ממך להיות מנומס.
  6. נדרש ממך להראות ייצוגי ולהתלבש בצורה אסתטית.
  7. נדרש ממך להקרין אמינות ושכנוע, כדי להיות מסוגל לשכנע ולמכור.
  8. לא לשכוח את התפקיד- למכור!

אז איך להתנהג בראיון שכזה?

תבוא לראיון בבגדים הולמים ומגוהצים הייה אדם ייצוגי. היישר מבט. העבר מסר על תכונותיך: אדם שירותי, בעל יכולת מכירה מוכחת, תמיד אדיב, תמיד נכון לשרת את הלקוח. שוב תיישר מבט למראיין ונסה לשכנע אותו בקסם אישי שאתה איש המכירות האולטימטיבי שיכול להיות מול דלפק. נסה להציג ניסיון מכירתי (רצוי לא מכירות שטח אלא מכירות פנים כגון דלפק/ חנות וכו'), וחייך תמיד.

רצוי שכל תכונה שאתה מוביל אליה לפי פרופיל התפקיד שלעיל, תן עבורה גיבוי בצורה של דוגמאות מעבודות קודמות (התכונן מראש והכן דוגמאות) כגון:

סביר להניח שמדובר בעבודה שיכולה להיות לחוצה ולדרוש טיפול במספר גורמים בו זמנית (למשל, מספר לקוחות, או לקוחות וטלפונים בו זמנית, למשל…או אם זה כולל פן ניהולי, אז לנהל בו זמנית מספר אנשים וגם אולי למלא את תפקידך ולמשל, למכור בעצמך). כך שאתה צריך לקחת את זה לתשומת לבך ולהתייחס לזה, (עמידה בלחצים, יכולת לקבל החלטות בזמן קצר, עבודה בו זמנית על מספר גורמים, וכו'). נראה לי שזה משהו קריטי, כמו גם להצטייר כמו אדם דינאמי ונמרץ, שלא חושש מעומס, או לחלופין, ממצבים של חוסר מעש.

קרא עוד

איך להתכונן לראיון עבודה שני?

align=center>

"אילו היו לי שמונה שעות לכריתת עץ, הייתי מקדיש שש מהן להשחזת הגרזן"

אברהם לינקולן

הטלפון מצלצל ואומרים לך עברת את הראיון הראשון והחברה שלנו מעוניינת להזמין אותך לראיון שני… מה עושים? צריך לדעת משהו מיוחד? איך מתכוננים?

דבר ראשון מזל טוב, קצת מתרגשים זה טבעי אך ראיון זה חשוב מקודמו, יתכן והראיון יתבצע עם שלושה מראיינים ויותר, לכן צריך להתכונן. למד יותר על החברה אסוף מידע על התפקיד:

מידע על החברה עצמה

איסוף המידע אינו פשוט אך הוא יאפשר לך כלים טובים יותר לקבלת החלטה נכונה ביחס למקום עבודתך בעתיד. איסוף מידע מחברים על החברה הוא מדד טוב לדעת יותר על החברה. מהאינטרנט – חפש באינטרנט את אתר החברה ולמד ממה, עם מי הם עובדים, מי הלקוחות וגודל החברה. עיתונות – גם שם אפשר למצוא מאמרים על החברה. גם באותו יום שאתה מגיע לראיון תסתובב בחברה, אם יתאפשר לך דבר עם עובדים תרגיש איך הם מתייחסים לחברה שבה הם עובדים האם בכבוד, ברוגע או מקום שממש לא כייף להיות בו.

 

מידע על התפקיד המוצע לך.

האפשרות הטובה ביותר לדעת  על תפקיד המוצע זה פשוט לשאול את אלה המלווים אותך בתהליך הגיוס, הזמן הטוב ביותר לשאול הוא בזמן שאמרו לך שהתקבלת לעבודה, הם ישמחו שאתה שואל ומתעניין – זה מראה על רצינות.

המרואיין יושב בדרך כלל מול 2 עד 4 אנשים, תלוי לאיזה תפקיד אתה מעומד, והם מתחילים להסביר את מהות העבודה, התפקיד, מה הם דורשים?, כמות השעות, וישנם משרות המצריכות נסיעות תכופות לחו"ל.

כדאי להיזהר ולא לשמוח יותר מדיי מהר, יתכן שהמראיין הראשון הוא פחות נוקשה, ייתכן שעיקר ה"סינון" הוא בראיון השני. זה עניין אחד שיכול להשפיע. עוד גורמים הם באמת מה בודקים בכל ראיון וראיון. לדוגמא עם מישהו ממשאבי אנוש יבדקו התאמה לתרבות הארגונית, אבל לא ידע מקצועי ספציפי – כך שיכול להיות שאתה מתאים לארגון, אך לא למשרה ולמחלקה הספציפית, וכו'… כך שבאמת קשה לדעת.

מה שכן, מותר לך לחזק את עצמך בכך, שגורם אחד כבר זיהה שאולי אתה מתאים, וזה אומר שאתה הצלחת "למכור את עצמך" שזה החלק הקשה בראיון הראשון. ועל כך מגיע לך כל הכבוד וחיזוק עצמי. מה יהיה הלאה? זה תלוי גם בך, אבל בעיקר תלוי במעסיק.

 

קרא עוד

שליחת קורות חיים





שליחת קורות חיים

לא כל המשרות שלנו מופיעות באתר אז שלח/י קורות חיים ואנו נחזור אליך בהקדם – מה איכפת לכם? מקסימום, תקבלו הצעה טובה לעבודה.


* שדה חובה